Alla inlägg den 10 maj 2012

Av Carina - 10 maj 2012 08:06

Igår var det full rulle hela dagen. Vi hjälptes åt på morgonen att få barnen klara. Er pappa åkte sen till jobbet och jag packade in alla barn i bilen och vi åkte och lämnade Signe. Åkte sen vidare till Frösön. Först skulle vi till barnmorskan. I väntrummet åt tjejerna mat så de skulle vara glada och pigga då vi skulle in dit men så blev det inte. Vi hade haft vagnen ute över natten och helt oväntat rengnade det hela natten. Jättebra för mina odlingar men inte för vagnen som var dyngsur. Så jag fick ha insatserna som de fick ligga i, men de hade hellre velat sitta upp...

Nu blev det bestämt att jag ska få en p-stav i armen. Då slipper man ta piller som jag ofta glömmer och tar på olika tider varje dag. Hon trodde också att det berodde på vår livssituation att jag känner mig så svullen och uppblåst men för att utesluta tog hon ett sköldkörtelprov. Så jag får se imorgon hur det provet var då jag ska få staven i armen.

Vi gick sen in till öppna förskolan. Vi skulle göra ett nytt fot och hand avtryck till Elvira då jag tappade den i golvet häromdagen... vi hann göra det innan det var dags för bvc.

Vi har fått en extra tid för vägning då jag tyckte de åt så lite förra gången vi var där. Nu väger Elvira lika mycket som Irma gjorde för drygt en månad sen... Hon är som sin mamma lång och smal!! Sköterskan är nöjda med dem så då är jag också det. Irma visade sina trevande försök till krypning för henne. Än så länge kryper hon bara bakåt men snart nog. Hon är ofta uppe på alla fyra.

Vi gick tillbaka till öppna förskolan och jag träffade lite nya mammor där. Det visade sig att det blev fel med avtrycket, kanske kan er pappa fixa det annars får vi komma tillbaka på fredag. Hon som jobbar där passade de små flickorna en stund så jag kunde ta blodprovet och det gick fort. Vi var kvar tills de stängde klockan tolv. Åkte då hem och hämtade er pappa och körde till dagis.

Det var dags för kvartsamtal. Det verkar gå bra för vår lilla unge. Hon är lite försiktig eller avvaktande. Hon rusar sällan in i något men är inte heller rädd eller osäker utan vill kolla läget. Vi diskuterade lite olika saker och verkar ha samma syn på henne och det känns bra. Hon trivs jättebra på dagis och vi med. Det är ju bara synd att det ligger på en ö! och hon måste åka färja. Denna vecka har hon ju åkt och det passar bättre. Då vi kom hem så blev det en tidig middag. Jag tog hand om den stora tvätthögen och vi plockade undan lite här och där. Jag tog ett snabbt bad för jag skulle klippa mig på kvällen. Er pappa la Signe och jag skulle somna småtjejerna, men det är lika bra att erkänna. Er pappa är bättre på att somna våra barn! Väckte honom halv nio och han tog över och jag gjorde nappflaskor innan jag åkte och klippte mig. Då sov i alla fall Irma.

Snackade en massa skit under klippningen. Blev klippt av en tjej som är med i kafferepet. Det blev oväntat med bra tror jag... gick sen och la mig då jag kom hem.

Idag blir det kyrkis en sväng och sen ska jag städa vidare och packa. Det behövs ganska mycket planering för att vara borta så länge.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards