Alla inlägg den 11 maj 2012

Av Carina - 11 maj 2012 21:28

Nu har vi nästan planterat allt, bara två hallonbuskar kvar! Någon uppe bland molnen är på min odlingssida. Jag planterade i tisdags, det regnade i onsdags och så planterade jag igår och idag har det regnat. Signe och jag satte potatis igår. Hon blir nog trädgårdsmästare. Hon har fått en rullebör som man skulle vara fem år för att använda men den kör hon som om hon inte gjort annat i livet. Vi tog först upp allt ogräs och det var inte lite... och det körde vi iväg med rullebören. Därefter satte vi potatis. Jag använde en pärgräv! man gör hål och lägger potatis där och tar upp pärgräven och potatisen är på plats. Vi satte både rundpotatis, vanliga potatis för oss skåningar och så mandelpotatis som är vanliga potatis för dem i lappland.

Jag har även skolat ut det vi har sått inne. En del satte jag ut direkt så får vi se om det överlever! Jag satte ut dem på altanbordet och så kom regnet lägligt.

Nu har vi planterat och sått, potatis, persilja, dill, rotpersilja, palsternacka, kålrot, ruccula, rödbetor, morötter, lök gul och röd, vinbär, havtorn, doroteablommor, solrosor, blåklint, pumpa, luktärt, tomat, sommarblommor och kanske något mer...

Nu är jag en stav rikare i armen och fattig blev jag... 1000 kr för en p-stav men så ska den hålla i tre år. Men fungera det inte får jag ta ut den!! Det har jag inte råd med. Vi fick sen äta lunch med er pappa, jag och småtjejerna innan vi åkte och hämtade min julklapp från kommunen. Jag valde ett underställ, kan ju bli bra till vintern.

Det blev inte mycket gjort här idag men lite packning hann jag med.

Jag har kommit på att er pappa är bättre på att somna våra barn än vad jag är. Jag somnar Singe lättast men er pappa fixar det mycket bättre. Idag badade jag Signe då er pappa somnade småtjejerna och sen badade jag då han somnade Signe och sen var vi klara med kvällens bestyrer redan 21.15 - otroligt! 

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards