Alla inlägg den 18 maj 2012

Av Carina - 18 maj 2012 21:30

Idag var det en liten soft dag. Vi kommer nog ha sovmorgon
varje dag här nere, men vi lägger oss sent. Signe ville inte ha mat, hon äter
otroligt dåligt nu för tiden. Ska inte ha frukost sen kanske lite lunch men
ingen middag. Choklad kakor går alltid ner, konstigt nog. Till slut fick vi
tvingat i henne en macka och då klädde vi på oss och gick ner till havet.
Småtjejerna somnade i vagnen och Signe grävde och sprang med bollen. Vi var
nere och kände på vattnet men det var inte så varmt. Vi gick sen runt i
kvarteret och kollade på husen. Det finns allt mellan den minsta lilla stuga
från 50-talet till en topp modern lyxvilla. Det är lite roligt med
kontrasterna. Vi bor ju i en liten gammal stuga och våra grannar är moderna
villor. Signe är duktig på att gå, hon gick mesta biten själv men då vi började
bli lunch sugna så vi hon åka vagn.

Vi åt lunch ute på baksidan. Det var soligt och fint. Irma
och Elvira fick ligga på filten ute på gräset i skuggan. Rätt som det var hade
Irma hittat gräset och då vände jag Elvira och hon hittade jorden.  De tyckte det var jättespännande och det
tyckte även Signe. Hon låg där sidan om och myste hon med. Hon spelade boll och
lekte för sig själv. Hon åt lunch så hennes mamma och pappa var nöjda. Det var
mysigt att sitta där ute så vi drack även kaffe/te där. Er pappa diskade, vi
har ju ingen diskmaskin… och sen gjorde vi oss i ordning. Vi packade in hela
familjen och åkte till Ann-Catrin. Det var ju härligt väder så jag hade tagit
på mig trekvarts byxor och det var lagom. De har gjort ett nytt uterum så där
satt vi och fikade en otroligt god rabarberkaka. Signe lekte med Elin som är
helt otrolig. Hon leker och leker med Signe, det skulle jag aldrig gjort då jag
var i Elins ålder. De spelade boll och var ute och lekte. Sen tog jag fram
saxarna jag köpt till henne. Hon var så nöjd och berättade hela tiden att mamma
har köpt sask till Signe. Vi åt middag och sen tog jag, Ann-Catrin, Irma,
Elvira och Isa en promenad. Det var behövligt… tog lite kort på lekplatser. Vi
ska ju bygga en lekställning om några år i vår lekpark. Irma och Elvira låg och
lekte på golvet i uterummet och de var nöjda där. Irma upptäckte Isa, hunden
och var helt vild. Hon ville klappa på henne hela tiden.

Vi åkte hem och Signe somnade ovaggad. Hon somnade i bilen
och det är 6 km hem och hon vaknade inte då jag tog in henne. Hon fick sova i
kläderna, hon bara gnällde då jag tog av henne jeansen. De andra två somnade
också ganska fort. Idag har det varit en lagom dag. Inte farit omkring hela
tiden, lugn förmiddag och sen trevligt sällskap på eftermiddag och kvällen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards