Alla inlägg den 20 maj 2012

Av Carina - 20 maj 2012 09:45

Idag var jag och Elvira uppe först och lät de andra få sova lite till. Det blev en lång morgon, vi åt frukost och sen diskade er pappa upp sen igår. Vi gjorde oss sen i ordning och åkte till er mormor. Vi skulle kommit på förmiddagen men det blev till lunch. Det tar ju lite tid att packa in alla och allt i bilen.

Idag var det varmt… det hade inte vi fattat. Men det var 21 plus då vi körde. Tur att jag hade packat ner sommarkläder till barnen men även varma kläder. Vi måste skaffa ett par sandaler till mig och er syster. Vi gick genast ut då vi kom till er mormor. Småtjejerna låg på en filt och Signe sprang omkring barfota. Inga skor mamma ropade hon nöjt. Det var hur varmt som helt så småtjejerna låg bara i bodyn. Vi åt lunch och sen gick jag till May Gull. Vi skulle diskutera lite och så fick jag se hennes nya lägenhet. Den var oroligt fin. Ljus och häftig men konstigt uterum. Dessutom är det ju nära er mormor, det var lättare att gå din än att köra bil.

Väl tillbaka hos er mormor hade det kommit lite fler folk. Vi ska ha släktträff idag och nu hade er morbror, moster och kusin Ian kommit. Signe hjälpte er mormor och morbror med tårtorna. Hon hade slickat visparna då hon gjorde grädde. Därefter kom alla en efter en, det var er mammas moster och mina två kusiner med familjer som kom. Vi var sammanlagt 20 personer. Vi satt ute då det var fint väder.

Alla barnen satt vid ett eget bord och där satt Signe så fint. Irma sov men Elvira satt med oss. Det blev mycket jagande efter barn och tystande av barn. Jag lämnade över mina barn till andra ibland för att få lite lugn och ro. Det blev en del diskuterade om allt möjligt och kanske får vi besök i sommar av släkten. Det hade ju varit på tiden…

Vi åt sen tårtan som er syster hjälpt till med och den var jättegod. Vi flyttade in för det började bli lite kallt, eller kallt och kallt… det var över 25 grader idag så det var kanske bara 15 nu. Barnen lekte själv ute och vår lilla Signe är visserligen lite tuff ibland men hon åkte på lite smällar idag. Vid halv åtta var hon så ledsen att nappen fick komma fram. Hon hade inte sovit något idag heller. Hon var ute och lekte sen igen med nappen.

Er mamma körde hem er moster, kusin och morbror och sen då jag kom tillbaka hade er pappa packat bilen. Så det var bara att packa in barnen. Vi sa hej och åkte. Då vi kom hem sov alla barn. Signe bar jag in, bytte på henne och tvättade händer, fötter och ansikte. Hon var helt svart!! Hon somnade om direkt då hon kom i säng. De andra barnen åt och somnade ganska fort. Er mamma sitter nu uppe för att titta på Stefan Holm men jag borde sova…

Det har varit en härlig dag! Tjejerna fick ju träffa tjocka släkten. Imorgon ska vi umgås med moster och kusin.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards