Direktlänk till inlägg 29 maj 2012

Städning och påhälsning hos gamla grannar

Av Carina - 29 maj 2012 23:00

Idag är det er pappas stora städar dag. Eftersom han åker tidigare och jag får packa och städa ur själv får han hjälpa till idag. Därför har jag bestämt träff med Ann-Catrin. Så efter frukost började er pappa städa och vi hjälpte till tills Ann-Catrin kom. Då körde vi iväg. Det var inget kul väder idag, regn i luften och kallt. Vi åkte ner till Höllviken och till ett fik som jag hittat där. Det var lite trångt men vi tog bilbarnstolarna och då gick det bra. De hade helt otroligt god mat och Signe åt! Det var ett gott betyg. Hon fick köttbullar på ett grillspett och makaronerna var som hjul så det var lite roligare att äta. Det fanns lite leksaker där också så hon kunde leka lite då hon hade ätit klart. Irma och Elvira sov lite men var nöjda i sina bilbarnstolar. Vi åkte sen till Burger king och handlade mat till er pappa som vi tog med oss hem. Ann-Catrin stannade en stund efter det att vi kommit hem. Hon hade presenter med till barnen och Signe hjälpte gärna till att öppna alla.

Klockan tre skulle vi vara hos våra gamla grannar som bor i Höllviken. De flyttade dit redan 1974 men vi höll kontakten tills jag var 20 år. De har en tjej som är lika gammal som mig och vi sov jämt över hos varandra. Då vi var 20 gick olika vägar och nu träffas bara våra föräldrar vid jämna födelsedagar. Nu föreslog jag er mormor att vi skulle åka dit då vi bodde så nära. Vi tänkte gå men i detta trista väder så körde vi bil. det var trevligt att träffa dem igen. Deras grabb var inte med men hans fru och barn. Vi kom på kaffe men stannade även på middag. Vi hade ju ändå inget att äta hemma. Er mormor och Thomas var också med men de skulle ha andra gäster på kvällen. Det blev en trevlig eftermiddag och kväll och kul att prata med gamla bekanta igen.

Fast det bara var någon km hem somnade Signe och jag fick icke liv i henne då vi kom hem. Hon blev arg då jag bytte blöja men somnade snart igen. Nu var det rent i stugan, renare än då vi kom. Er pappa hade gjort ett bra jobb. Jag har packat ut i takboxen det som vi kan packa ut. Då vi åker mot Göteborg är ju inte er pappa med så jag kan packa på framsätet också. Det känns konstigt att er pappa åker imorgon och kommer inte hit mer. Jag vet inte hur vi tänkte då vi bestämde så här. Att jag skulle ta alla barn och städa då vi flyttar ut. Nu kommer er mormor och Thomas och hjälper mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards