Alla inlägg den 31 maj 2012

Av Carina - 31 maj 2012 23:00

De två sista dagarna var vi ensamma. Er pappa hade åkt iväg till Göteborg. Helena skulle komma igen och vara extra pappa men hon behövde jobba innan hon kommer. Så vi bjöd dit Emelie och hennes lilla tjej. Nu är det inget fint väder längre så vi var hemma i stugan. Hon hade med sig bullar så vi gjorde en förlängd frukost. Vi hade massor att prata om och tiden gick fort. Hon behövde åka hem och hämta stora dotter så hon åkte innan lunch. Vi åt lunch och sen tog vi oss en tur, en sista tur till havet. Då vi kom in packade vi lite till och så skulle jag tvätta all kläderna.

Helena dök upp och sen kom er moster och kusin. De ville träffa oss en sista gång. Det blev lite konstig mat med rester men det dög. Vi fikade och sen lekte barnen och vi pratade. Vi tog lite kort på moster och barnen. Det känns vemodigt att lämna Skåne nu men så är det och det blir inte lättare för man stannar en vecka till. Signe och Ian var ute och lekte innan de skulle åka hem. Signe är så glad i sin kusin och följer honom som en hund. Idag har han lärt henne spotta makaroner. Jag hade ställt ett paket makaroner vid dörren som er moster kunde ta med sig hem. Då de skulle gå ut välte den och allt for ut och de skulle plocka upp men hittade ett annat användningsområde. Idag gick det lättare att somna alla barnen så vi hann prata lite mer idag. Men vi behövde gå upp tidigare imorgon så det kunde inte bli för sent. Det är skönt att sitta en stund och dricka en kopp te då barnen sover och koppla av lite. Har man dessutom sällskap blir det ännu trevligare.

Vi kom upp i god tid och åt frukost tillsammans innan Helena var tvungen att åka. Er mormor och Thomas skulle inte komma förrän efter tio så vi fick börja utan dem. Jag packade och sen gick jag ut med lite åt gången och barnen fick vara inne själv. Det var ju bra om de inte sov utan var trötta och sov hela vägen till Göteborg. Jag hade nästan packat ut allt då de kom. Vi hjälptes åt att ta isär sängarna och jag hade packat ihop allt annat som de skulle ha med sig. Helena hade städat toan så det var bara att dammsuga av överallt och torka där vi hade spillt. Vi tömde kyl och frys och delade ut till både Helena och er mormor. Er mormor hade lite svårt att släppa barnbarnen men till slut var det dags. Stugägaren kom och tog emot nyckeln och jag sa att vi hade trivts bra där och kanske kommer vi tillbaka. Vi sa hej till er mormor och Thomas och körde norrut.

Första stoppet var i Höllviken då vi skulle handla korv till lunch. Där var det kö så vi körde till Malmö. Jag var in och handlade korv och sen körde vi. Då vi kom till milstolen var jag te och godis sugen och alla barnen sov så jag gick in och handlade. Därefter gick det bättre att köra. Det är lite tråkigt att köra själv. Jag fick stanna en gång för Signe tar ur armarna ur bältet. Så jag fick köra av motorvägen och stoppa in hennes armar och spänna hårdare. De andra tjejerna vaknade inte förrän vi var i Göteborg. Vi kom tidigt till hotellet och er pappa hann inte jobba klart. Det var en snorkig fröken i receptionen, vilket är ovanligt på Scandic. Er pappa fick kommer ner och hämta oss för vi fick inte åka upp själva. Vi fick dessutom bara ha en spjälsäng för brandrisken. Det klagade vi på och till slut så gick de med på att sätta dit en till. Vi hade de under fönstret och de utgjorde ingen risk.

Jag hade bjudit in Anna och Anna på middag på Scandic. Anna från Irland kom först och hade dottern med sig. Hon är lika gammal som Signe och de lekte lite men det tog lite tid att komma igång men sen gick det bra. Alla barnen fick bin av dem, Signe var lika stor som henne själv och de ska bli spännande att se hur vi får hem den! Annapanna kom då vi hade beställt mat. Hon jobbade precis i kvarteret. Vi pratade och åt och de var jättekul att de kunde komma så vi hann träffas. Anna och dottern fick åka hem för de hade jobb och dagis nästa dag men Annapanna stannade.  Er pappa gick upp med barnen och Anna och jag satt kvar och pratade en stund innan vi också gick upp till de andra. Det kändes som om det var igår vi träffades och det är en härlig känsla. Det var jättekul att träffa henne också. Sist var ju då Signe var liten. Då Anna gick hem fick vi barnen i säng. Signe sov i en säng som man fällde ner från väggen och hennes och våra sängar stod ihop så vi sov som i en stor dubbelsäng. Imorgon är er pappa ledig och vi ska ta oss till Örebro.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards