Alla inlägg den 10 juni 2012

Av Carina - 10 juni 2012 20:15

Sitter nu och väntar på att Signe ska somna. Jag får inte somna men hon går med på att jag har datorn med mig. Idag var hon extra kramsjuk och ville helst somna i knäet. Nu sover hon gott sidan om mig och jag ska snart smyga ut. Vi ska åka till Bollnäs imorgon och det behövs packa och den lotten faller alltid på mig… eller jag packar för 4 i familjen den femte får själv fixa sin packning.

Idag har vi haft en underbar dag. Inga-Britt har ju varit här hela dagen. Irma och Elvira gillade ju mannagrynsgröten så vi gjorde lite extra idag så de har fått även på eftermiddagen. Vi trotsade det kalla vädret och gick ut efter frukost. Alla barnen hamnade i vagnar och så tog vi med oss lite knäckebröd till hästarna. Då vi väl kom dit ville de inte komma fram till oss så de blev utan godsaker. Träffade en granne på vägen som just blivit morfar. Vi gick vidare till nästa gård och där hittade vi stora grisar. En hade grisat under natten men de fick vi inte träffa men där var två rejäla stora grisar ute och de gillade vårt knäckebröd. De slogs nästan om dem så Signe blev lite rädd. Då vi kollat klart på dem gick vi vidare och hälsade på kalvar, höns och ungdjur. Ungdjuren och korna var nyfikna på oss och kom fram då vi kom. Det är lerigt och skitigt och Signe ville inte att de skulle smaka på hennes hand. Därefter gick vi hem och fixade lunch. Vi tänkte sitta ute men vädret ville inte bli bättre så er pappa gick ut och stekte maten på murrikkan. Det var rester sen igår och potatis som en pyttipanna. Det var jättegott fast det var synd att vi inte kunde sitta ute. Därefter så ljusnade det så då var vi ute. Inga-Britt höll Signe sällskap ute då jag fixade inne. Vi kunde fika ute och sitta ute hela eftermiddagen ända tills vi skulle åka med tåget.              

Signe följde med till stationen och somnade på vägen dit men jag väckte henne och vi vinkade av Inga-Britt. Vi kollade hjulen på tåget då det rullade och så vinkade vi. Signe gillar tåg, och många andra fordon. Vi körde sen hem och åt en lätt kvällsmat. Alla var lite trötta och imorgon ska vi åka till Bollnäs. Jag är lite trött på att packa och vi får se vad jag slänger ner.   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards