Direktlänk till inlägg 23 juni 2012

Midsommar

Av Carina - 23 juni 2012 12:30

Vilken underbar midsommar det blev ändå. Vi skulle ju varit iväg till Ås hos kompisar men deras ena pojk fick vattenkoppor och då ville er pappa inte åka dit. Jag hade tyckt att det vore lämpligt men nu fick er pappa bestämma. Elvira och jag var uppe först. Våra små tjejer är lite krassliga och sover som krattor på natten. Jag kokte lite ägg och sen kom de andra upp och vi åt frukost. Vi åt dock inte upp äggen för nu kom vi på att vi skulle åka till Jamtli och ha picknick med oss. Vi tog en lugn och härlig frukost för idag ska vi inte göra något mer än fira midsommar.

Jag tog fram fina kläder till tjejerna och mig själv. Det blir kjol och klänning idag. Vi satte dock inte på de kläderna förrän vi precis skulle åka. Er pappa har nästan gjort färdigt staketet runt altanen. Han har kapat småbräderna men vi saknar färg. Han har letat idag men hittade ingen så troligen har vi målat upp allt. Det gjorde nog er farmor i höstas då hon målade upp all färg på så många bräder som möjligt. Jag fick ju en picknick ryggsäck i morsdags present och vi premiär använde den idag. Signe gillade att packa i den och tyckte det var spännande. Det finns en hållare för en flaska i sidan som är isolerad och där satte vi ner en flaska äpplemust och det ser precis ut som en vinflaska. Vi kom iväg lite sent men det gjorde inget. Vi hade två vagnar och då Signe såg gungorna ville hon stanna där men det var fullt med folk överallt så vi fick gå vidare. Vi satte oss på gräset och packade upp. Irma och Elvira kröp omkring men det lutade och de kasade ner mot oss hela tiden. Solen flyttade också på sig och vi fick flytta hela tiden för vi hade glömt solhattarna till tjejerna. Vi hade ju sol här och det var riktigt varmt och skönt. Vi hade kanske lite för lite mat men vi är inte vana vid att ha picknick men vi ska snart bli bättre på det. Då vi ätit klart blev det kaffe/te och jordgubbar doppade i choklad och kokos och det är gott!! När vi var mätta gick vi bort och kollade på djuren. Signe är inte rädd för att tappa bort oss. Hon ville gå själv, fick inte hålla henne i handen eller sitta i vagnen. Hon gick för sig själv och det var tydligen 4000 personer där så det var ju lätt att komma bort. Vi hälsade på lite djur innan det var dags att titta på majstången.

Signe och jag gick in i ringen och dansade. Jag blev så rörd då vi dansade. Det kändes så stort att jag dansade där med mitt älskade barn. Samtidigt stod min älskade man med ytterligare två älskade barn sidan om. Kan man bli lyckligare. Jag nästan hulkade men klarade av att behärska mig. Det blev lite jobbigt där bland alla människor men så underbart att man kan känna så. Vilken underbar familj jag har fått. Tänk att jag fick min efterlängtade familj till slut. Nu har jag en man som jag älskar hur mycket som helst och som älskar mig lika mycket. Dessutom har jag tre helt underbara och söta flickor. Kan livet bli bättre.

Efter dansen gick vi hem. Det började bli dåligt väder. Det har ju varit soligt och varmt och ett perfekt picknick väder men nu kom det lite droppar. Då vi kom hem förberedde vi maten. Det blev sill och potatis till förrätt och sen grillade vi till huvudrätt. Då jag satt där och åt sill, potatis och tog en snaps kändes det som midsommar på riktigt. Det blev aldrig det ifjol men jag ska aldrig mer hoppa över sillen på midsommar. Vi satt i uterummet för fast det inte regnade så var det inte helt fint väder. Vi åt och blev så mätta att vi väntade med jordgubbarna till nästa dag.

Nästa dag, midsommar dagen blev en lugn dag. Vi stannade hemma och fixade på lite här. Det var ju stängt i alla affärer så vi hade ju inget för att åka iväg. Vi ska ju iväg imorgon så vi tog en lugn dag hemma.

Jag skulle vilja sova i tält med våra barn i sommar. Gå lite på fjället och sova ute en natt. Jag tro att Signe skulle uppskatta det. Det är en tanke som grott länge i mitt huvud och nu har jag kommit på att vi kan tälta då vi ska till Fatmomakke. Där är ju en liten sjö och kanske inte för mycket mygg. Vi bodde ju där som nyförlovade så vi kan ju fira med att sova där en natt nu också. Nu får vi skaffa sovsäckar till barnen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards