Alla inlägg den 25 juni 2012

Av Carina - 25 juni 2012 12:30

Då var det vardag igen… och jag hoppas det blir mer gjort. Jag sov de sista 30 minuterna med Elvira i ryggen och Irma på armen. Man måste ju vara helt slut för att det ska fungera. Hörde inte Signe idag, hon borde vara trött eftersom hon somnade sent igår. Både hon och Elvira ville inte sova. Både er mamma och pappa var uppe med Irma i natt och satt och försökte få henne att sova. Undra när vi ska få vanliga nätter. Vi gick upp strax innan åtta och åt frukost. Elvira äter 0,75 % av en grötportion nu och det är rekord. Irma däremot är inte så matglad, hon äter kanske fem tuggor och sen är hon nöjd och pruttar med munnen så maten far i köket. Efter frukosten somnade de och jag gick ut och drog upp ogräset i halva trädgårdslandet. Man måste ju passa på då solen skiner. Jag tycker det är bra väder oftast, kanske är det för jag är hemma jämt. Det har visserligen inte regnat alls så mycket här men vi har ju ingen sommarvärme. Nu var det varmt och gott då jag rensade ogräset. Innan tjejerna vaknade hann jag städa upp lite i köket. Sotaren kommer idag så jag hade tänkt städa men varför? Han gör ju det inte till oss.

Er pappa kom hem och vi åt gröt till lunch och Irma åt lika mycket som vanligt… några tuggor, kanske några fler idag. Jag tog teet med mig och körde till stan. Skulle till tandläkaren. Ska få en krona på en tand och betala massa dyra pengar. Jag passade på att göra lite andra ärenden. Kollade med Guldfynd om guldkedjorna. De har gått av på både Irma och Elvira men vi har i alla fall hittat Elviras hjärta. Det var ju synd att vi inte hade tagit någon försäkring… nu ska jag hem och leta guld och se om vi kan få ihop 6 gram för då blir det mycket billigare. Det kostade 470 och laga den, men hur länge håller den? Så jag ska hem och leta guld. Handlade lite byxor till alla flickorna och så kollade jag på sovsäck. Vi hade kollat på barnsovsäck men vi skulle kollat på babysovsäck. Så det ska jag göra. Handlade lite mat på vägen hem och då kom idén på att jag skulle cykla och hämta Signe. Er pappa är ju hemma. Då jag kom hem så hade er pappa gjort gröt till tjejerna men sotaren kom så de blev utan. Nu gav jag det och drack en kopp te innan jag tog cykeln. Det går ju lätt att cykla dit för det är mest nerför. Jag skulle dessutom hämta Signe vid färjan istället för vid ruinen. Fick veta det då jag väntade så det var bara att hoppa upp på cykeln igen. Signe blev nog lite förvånad då jag kom på cykel men hon har pratat lite nu om att hon ville ut och cykla. Det blev ju 15 kg tyngre och så uppför men vi kom hem.

Maten var nästan klar då vi kom. Vi åt och för första gången åt Irma upp en halv burk barnmat. Efteråt fick de frukt pure och även den slank ner, det verkar vara en vändning. Jag hoppas verkligen det.  Då vi ätit åkte er pappa iväg med motorcykeln. Han skulle handla färg. Under tiden började jag baka bröd och en kaka. Jag plockade undan i köket och sen blev småtjejerna gnälliga. Då er pappa kom hem så hoppade vi i badet hela familjen. Kakan var klar och jag formade bröden så de fick jäsa under tiden vi badade. De gick bra med badandet. Elvira har varit rädd för att bada men nu går det bra. Irma slår med händer och fötter och älskar att bada. Signe tyckte det var roligt att pappa också var med i badet. Alla, många badar. In med bröden i ugnen då vi kom upp och snabbt göra nappflaskor för det var två ljudliga damer. De små tjejerna somnade direkt och er pappa läste för Signe. Jag städade i köket och hade precis hällt upp en kopp te då Elvira kom på att, jag ska inte sova! Fick hämta henne, väcka er pappa så jag kunde dricka teet i fred. Nu ligger hon på golvet och jag hoppas hon ska tröttna så hon kan somna. Hoppas tjejerna kommer att sova gott i natt för det skulle jag uppskatta.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards