Alla inlägg den 26 juni 2012

Av Carina - 26 juni 2012 22:15

Idag var vi uppe tidigt och jag känner av min cykeltur. Naprapaten sa att jag skulle få som träningsvärk nu när han har knäckt till i bäckenbenet och det kan jag verkligen säga att jag har. Har svårt att komma upp men förhoppningsvis blir det bättre. Jag är så trött och undra om det har med det att göra. Jag orkar inget och måste ta mig i kragen för att det ska blir något gjort. Efter frukost så somnade småtjejerna, det fungerar så bra då vi är hemma. Då tog jag tag i högen som låg på golvet mellan soffan och skänken. Där fanns precis allt möjligt. Hittade på olika ställen idag 3 nappar till Signe. Helt plötsligt hade vi bara en napp till henne fast vi har 10!! Nu har er pappa hämtat från dagis och så hittade jag här så nu ska vi väl klara oss några dagar tills de är borta igen. dammsugaren åkte fram och Elvira var vaken då jag dammsög och hon kröp efter sladden hela tiden. Signe var likadan men nu är hon rädd för den!

Vi åt lunch och jag städade vidare. Det blev riktigt bra faktiskt. Irma äter mycket bättre idag så jag ser ett hopp även för henne. Hon är ju ändå den som är knubbigast av de två fast hon äter minst. De somnade gott igen och för ovanlighetens skull vaknade Irma först. Jag fick väcka Elvira då vi skulle med färjan för att hämta Signe. Hade gjort välling som de fick under färden. Signe var ovanligt mammig då jag kom och ville bli buren hela tiden. Vi stannade vid färjeläget och kastade sten, det tyckte hon var roligt. Er pappa var hemma då vi kom och vi lagade mat. Jag hade gjort en älgstek till småtjejerna trots varningarna om att man inte ska ge barn älgkött. Det lever vi på! Så de fick älgkött och stuvade makaroner. Vi åt i uterummet och det gör vi ofta nu, vi har tagit bort de klumpiga fåtöljerna och har bara bord och stolar där nu och då får vi bättre plats. Vi hade sen en frukt stund och så kom jag på att vi skulle äta jordgubbar. Vi hann göra det innan er mamma och Elvira skulle iväg på kafferep.

Jag hade tänkt cykla men med min träningsvärk tog jag bilen. Elvira var inte så nöjd över att vara på kafferep men då jag hade gjort gröt somnade hon. Hon hann få några tuggor. Trodde jag hade vällingpulver med mig men tydligen inte. Vi bestämde att vi skulle ta en IKEA resa till hösten och ha ett inredningsparty. Vi ska också ha en familjeträff med brännboll i sommar. Det är kul att vi fått ihop ett gäng. Efter en trevlig kväll åkte vi hem. Er pappa skulle precis lägga sig då vi kom och Elvira hade svårt för att komma till ro men till slut så fick vi också sova. Jag är så trött så jag somnade framför tv.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards