Alla inlägg den 30 juni 2012

Av Carina - 30 juni 2012 22:30

Äntligen semester! Det var på tiden, vi har så mycket att göra och har varit borta så mycket att vi behöver vara hemma. På lördagen var det härligt att få sova lite längre och barnen sov till nästan åtta och fick flytta över till oss och halv nio kom lilla gulliga Signe. Hon hade med sig sin handväska och däri hade hon snutten och nappen. Hon vet då vad man ska ha i handväskan, det viktigaste. Vi låg kvar lite innan frukost. Då vi var klara åkte vi till stan. Vi hade först en lång lista på vad vi skulle göra men sen kapade vi dem på hälften och hann knappt ändå det. Vi var först och kollade runt efter sten som vi ska ha runt träden. Hittade inte det så vi får kolla med grannen vart han har köpt sina. Vi åkte istället till Jula. Handlade lite där och sen vidare till stan. Där hittade vi lite roligheter. Först åt vi lunch. Signe hade önskat pizza så det blev det, de gillar ju er mamma också. Vi delade sen upp oss lite och Signe och jag gick till Guldfynd och er pappa till babyproffsen. Då vi skulle packa ut vagnen visade det sig att en sprint hade lossnat och det var ju tur att vi hade ett spännband och binda fast med.

Jag blev jäkligt sur och besviken på Guldfynd. De har sagt olika saker hela tiden. dessutom sa jag att jag ville ha likadana halsband till Irma och Elvira som Signe hade. Jag tog av henne och ville ha ett likadant. Nu visar det sig att jag köpt för lång kedja!! Jag som verkligen gjorde mitt bästa för att få ett likadant och ändå blev deras kedja 4 cm längre. Jag trodde jag kunde sälja guld till dem men då var man tvungen att ha visst antal gram. Allt blev så krångligt och då jag var inne förra veckan fick jag helt annan information. Droppen blev då jag i alla fall ville köpa ett nytt hjärta. Det har vi inte längre… jag köpte det andra i november och nu finns de inte längre i sortimentet… Jag ska kolla med en annan guldsmed istället. Vi handlade gardiner, äntligen till kök och sovrum. Er pappa var inte så sugen på att kolla gardiner. Till köket blev det Picknick mönster, sådant hade er mammas mormor på sina tallrikar. Så blev det blommig och romantiskt till sovrummet. Så nu längtar jag efter att få sy dem och få upp dem. Vi handlade kortbenta pyjamasar till barnen och sommarklänningar till Signe som hon kan ha som nattlinne. Nattlinnen är dyra… men det är inte sommarklänningar. Vi avslutade med att äta glass. Det var ju varmt och underbart väder. Signe och jag hade handlat klistermärken som vi ska ha till hennes potträning. Om hon kissar på toaletten eller pottan får hon en stjärna uppklistrad. Skulle hon bajsa får hon ett hjärta. Er pappa har ju handlat pottor på IKEA så det har vi gott om.

Då vi kom hem packade vi ur och packade om igen. Vi skulle till dagis och klippa gräs. Vi hade fått låna en åkgräsklippare så vi packade ner korv och bröd och körde iväg. Vi missade färjan med några meter… det var bara att vänta en halvtimme på nästa. Vi hade två bilar och två släp för vi ska hämta skräp på dagis. Irma skrek mest hela tiden så er pappa fick ha henne under tiden på färjan. Då vi kom till dagis började er pappa klippa direkt. Jag och barnen gick till grillplatsen. Plockade upp massa pinnar som låg på gräsmattan. Småtjejerna fick komma ner på gräset och det gillade de. Elvira som sälla sitter satt hur bra som helst och kände och smakade på gräs och blommor. De kröp omkring och verkade tycka livet var toppen. Jag kände också en sådan otrolig lycka av att ha denna underbara familj. Jag är så lycklig över att det blev så här. Kärleken väller över då jag tänker på hur lycklig jag är. Då er pappa klippt häften grillade vi korv. En dagis familj kom förbi och sa hej. Vi åt kor och sen fortsatte er pappa att klippa. Vi packade sen ihop och hjälptes åt att fylla släpet. Hade ännu en gång otur med färjan men nu var vi fem minuter för sent. Så vi körde ner till färjan och fikade där istället. Vi satt där ute och drack kaffe/te och ännu en gång kände jag hur härligt livet är. Satt där med min härliga familj och tittade på denna helt underbara utsikt över Storsjön. Att livet kan vara så härligt, och att man kan känna sådan lycka en lördagkväll då man är på dagis och klipper gräs.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27 28 29 30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards