Alla inlägg den 6 juli 2012

Av Carina - 6 juli 2012 12:30

Vilken dag detta blev, vem hade anat det då vi vaknade. Jag hade bestämt att vi skulle göra en utflykt i eftermiddag för det skulle bli bra väder. Trodde inte då att det skulle bli så bra väder. Sitter här 23.45 och det stramar i ansiktet efter solen idag. Det är fortfarande varmt ute, härligt! Vi började dagen bra med frukost på altanen på framsidan. Där är det soligt på morgonen och det var kanske tom lite varmt för mig. Efter frukosten fixade er pappa en grind till altanen. Vi ska ha två grindar nu så länge småtjejerna inte fixar trappor. Den ena blev klar, vi satte upp den men vi ska måla den en annan dag. Jag skulle flytta bräder från grannen till oss men det var så varmt att jag bestämde mig för att vi skulle utflykta oss hela dagen. Jag hade skickat ut ett mass sms till mina vänner och undrat om de ville fika med oss på Frösövallen. Det var ingen som ville hänga på men vi fick andra förslag. Så vi åkte till Norderön och åt mat på Tivars gård. Det var grannarna på andra sidan vägen som var där med båten. Vi fick även med Stina och hennes familj.

Det var otroligt god mat. Så det var helt rätt beslut att äta lunch där. Vi åt kycklinggrillspett och jag blev riktigt mätt. Signe åt varken frukost eller lunch, bara lite frukt. Undra just vad det är med henne. Hon är gnällig men har ingen feber. Hon sover dåligt på nätterna, skriker eller har krupp. Det känns som att det är något på gång. Jag var uppe i natt igen och till slut gav jag upp och la henne hos mig och hon somnade. Elvira var vaken en gång och åt. Vi har sagt att de får äta en gång per natt men inte mer. Det går bra för Irma och er pappa. De drar ut på maten och från att ha ätit 330 ml per natt åt hon bara 110 ml i natt. Men hon gör inte det med glädje, er pappa får trixa med vatten, napp och så ligger hon oss honom ibland. Vi stannade kvar och åt glass innan vi åkte hem. Då hade jag bjudit in grannarna på middag på kvällen. Vi åkte direkt till Ica och handlade. Vi har inga blöjor till de små. Vi som jämt brukar ha mycket blöjor hemma.

Vi började med maten direkt. Er pappa städade grillen och jag började marinera köttet. Barnen fick mellanmål, visserligen sent men det är bättre än inget. De är hungrigare nu och även Irma vill ha mat och skriker efter det och det är glädjande. Vi tog upp våra egna potatisar och till nästa år ska vi sätta fler potatisar tidigt för det är roligt att ta upp egna efter hand. De kom och vi åt och det smakade bra. De har två tjejer som är lite äldre än Signe men de lekte jätte bra. Middagen tog lång tid, det är så då alla vuxna och barn ska äta. Er pappa och grannen åkte iväg på ett ärende och vi tog in disken och dukade till efterrätt som grannarna hade tagit med sig. De kom tillbaka lagom som kaffet var klart. Vi fikade och Signe var helt full med blåbär, både händer, ansikte och delar av kläderna men så lycklig hon såg ut. Det blev en lång och mycket trevlig middag. Signe är lite taskigt mot sina kamrater ibland och det blev lite gråt. Hon vill ju bestämma hemma hos henne själv. Då de gick hem blev det pyjamas på alla och lite undan plockning. Er pappa läste lite sagor för Signe medan jag försökte somna Elvira. Det gick inte bra. Så jag hade henne med mig då jag skulle läsa för Signe och det gick inte heller utan jag måste somna Elvira först. Er pappa kom in och jag sa att så här kan vi inte ha det. Han fick sätta babyvakten hos Irma och somna Elvira då jag läste för Signe. Det gick bra och till slut sov alla barnen. Trodde jag… Elvira vaknade och åt upp resten av vällingen. Jag satt sen en stund innan jag också gick och la mig. Sådana här dagar ger energi och är minnesvärda. En riktig bra semester dag och sommarlovsdag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards