Alla inlägg den 18 juli 2012

Av Carina - 18 juli 2012 22:45

Idag har Signe och jag haft en heldag. Vi åt frukost tillsammans med de andra. Det har varit en halvbra natt, Signe har sovit bra men de andra är snuviga och har stökat lite i natt. Er mamma ville sitta och äta frukost i uterummet då det äntligen var sol ute. Det ville inte er pappa så vi gick halva vägen var. Vi åt gröt och fil inne och sen tog vi kaffe/te och macka i uterummet. Då vi var klara med frukosten åkte jag och Signe. Vi lämnade disken till er pappa. Vi åkte till storsjöbadet med Anna och Pernilla och barnen. Signe hade sett framemot detta och var så glad i bilen. Hon hade sin kånken med sig med sina badkläder i och bar den stolt. Jag köpte armpuffar till henne och vi gick i på badet. Väl där blev hon blyg och försiktig. Det är längesen hon blev det nu. Hon åkte lite rutschkana men var ändå ovanligt lugn. Hon lyckades med att bajsa två gånger i badbyxorna. Det är inte lätt att ta reda på det i de små toaletterna men vi lyckades. Den ena gången var före lunch och den andra efter lunch och sen släppte proppen tydligen. För efter sista bajsomgången blev det en helt annan unge. Hon hoppade och studsade och tyckte det var hur roligt som helst att bada. Det var så kul att se henne. Då vi badat klart åkte vi vidare och handlade. Först handlade vi mat och då var det en trött tjej som var lite gnällig. Hon fick ett äpple och sen var hon nöjd och glad. Vi åkte vidare till Barnens hus och handlade haklappar som vi ska ha med till farmor och farfar. Vi hittade en boll för 9.90 som också ska få följa med till farmor och farfar. Till slut åkte vi till Dollar och handlade toa och hushålls papper. Signe är så duktig, hon går själv i affären och ibland tappar jag bort henne så jag hittar henne säger hon. Här är jag! Det blev även lite godis i korgen… vi ska ju åka till stuga och då får man ju festa lite.

Då vi varit borta hade även er pappa och småtjejerna varit iväg. De var hemma på förmiddagen då er pappa fixade lite och de sov och sen åkte de till stan och gjorde lite ärenden. Vi hade delat upp affärerna mellan oss för er pappa ville inte åka och bada. Nu när vi var på väg hem kom vi bakom om varandra, helt otroligt. Alla barnen sov då vi kom hem och vi packade in vad vi hade handlat. Ännu en gång sa vi att nu är det slut handlat. Vi grillade korv och jag hade köpt Kvantums egna goda potatissallad till. Det är varmt då solen är framme men det är inte varmt då den går i moln. Vi satt ute och njöt av vädret och jag läste lite mer i Trotsboken. Det känns som att vi är helt normala i vår familj trots att det inte alltid känns så. Vi tog oss en tur ner till nya boden och kollade hur det har blivit. Den är större men passar mer in på något sätt. Det ska dit lite ribb, vindskivor och så ska det målas på två sidor. Vi gick runt lite i trädgården och kollade vår gräsmatta och odlingarna. Jag skulle behöva ta lite ogräs imorgon. Jag tog disken och er pappa barnen. Det var grötdags och sen somnade jag Signe och er pappa småtjejerna. Där står i boken att man under en tid kanske behöver somna med sin tvååring så nu gör vi det för att få snabbare läggningar. Vi diskuterade ekonomi innan vi gick och la oss. Det är inte kul, skulle behöva vinna några miljoner känns det som. Det kostar på att ha tre barn och vara föräldraledig samtidigt som vi bygger…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards