Alla inlägg den 20 juli 2012

Av Carina - 20 juli 2012 22:45

Idag ska vi åka till stugan och igår blev det inte så mycket packat som er mamma hade önskat. Vi har lite olika prioriteringar er pappa och jag. Så igår städade er pappa i skotergaraget och jag skötte trädgården. Det är dessutom mitt ansvar att packa fast jag aldrig har önskat mig den uppgiften. Nu packade vi och fixade lite men vi lämnar alltid vårt hem i kaos då vi åker iväg. Vi måste komma igång med städrutiner efter semestern. Det är saker överallt hemma. Jag har sagt att prion då vi kommer hem är att städa inne. Vi måste få i ordning på hemmet på insidan. Nu så fort det är fint väder är vi ute och då blir det eftersatt inne. Vi kan inte heller städa undan leksakerna då Signe är inne för plockar vi i en sak plockar hon ur två. Vi måste skicka henne på undan plocknings kurs. Hon bara ställer sig och tomglor då vi säger till henne.

Till slut kom vi iväg och vi hade lyckats få plats med allt i bilen. Vi ska ju tälta så vi har rätt så mycket med oss som vi inte brukar ha. Vi har även saker som ska vara till traktorn och lastbilen. Vi körde och lämnade inbjudningarna till Stina och då kom jag på att jag glömt medicinen till Signe och tur var det att vi hämtade den. Vi tankade och hämtade ett bokpaket och sen körde vi till Strömsund. Fick stanna och byta på Elvira längs vägen. Vi stannade på vårt vanliga ställe men hoppade över Dollar Store som vi alltid brukar besöka. Det var fullt med HD motorcyklar på Frasses så er pappa fick kolla om vi fick plats där inne, det fick vi. Vi åt och Signe lekte i bollhavet. Signe och jag gick sen till Ica och handlade och er pappa och småtjejerna var ute på gräsmattan och lekte. Då vi kom tillbaka åkte vi. Jag var lite sugen på att kolla vart en väg tar vägen. Den är lång och rakt upp i himmeln. Det hände inget kul där så vi vände. Då stod där en stor älg mitt i vägen. Jag hade ingen tanke på att det skulle finnas älgar där, inne i Strömsund. Vi fick se den länge men precis då Signe hade möjlighet att sen den hoppade den in i skogen. Signe har ju träffat älgar tidigare och vet att de är bruna. Vi körde sen till Dorotea utan stopp.

Där var jag inne på både Ica och Konsum för jag skulle hitta muggar till Irma och Elvira. De hade inga och nu undrar jag om de inte finns längre. Vi handlade lite godis till er pappas morbror som vi skulle hälsa på. Vi åkte först till fel ställe, plockade ur alla barn och sen ska ju inte Signe sitta i bilstolen och bli bältad. Hamnade till slut rätt och vi gick in. Han är inte så pigg morbrorn och dessutom hör han knappt något alls. Men han verkade förstå att vi var där och skrattade härligt då han såg barnen. Det gick liksom inte att prata med honom och efter en stund åkte vi hem. Det visade sig att han hade uppskattat besöket. Vi åkte och fikade lite kvälls mat innan vi körde till farmor och farfar. Signe tjatade hela tiden, farmor, kör, farmor, kör… det är ju ändå nästan 7 mil till stugan från Dorotea. Hon somnade och vakande lagom till dess vi var framme. Vi gick in direkt med barnen och sen packade jag in i stugan. Vi fikade lite och barnen lekte. Irma och Elvira är mycket mer vilda än Signe och nu fick vi sätta för trappen ner till tv för de var på väg dit hela tiden. Farmor och farfar tyckte det var roligt att vi kom och de tyckte att alla barnen hade blivit stora. Farmor har stickat tröjor, likadana till alla tjejerna, och mössor, sockar och vantar. I grönt och de var jättefina.

Vi gick sen hem till oss och packade upp. Först sängarna och sen resten. Barnen fick pyjamas på sig och lekte på golvet men leksakerna. De är ju som nya speciellt för Irma och Elvira. Då upptäckte jag att vi glömt nappflaskorna. Vi hade bara med de små som de får vatten i, här var en gammal flaska som Signe haft som vi använde. I vanliga fall gör vi 330 ml välling och det dricker de upp. De små är där bara 125 ml i. Den som vi hittade här går det 260 ml i så det var ju bättre. Vi fick ge dem man en och en och sen fick vi göra en tredje som de delade på. Till slut somnade de och även er pappa. Först kräktes Elvira på er pappa och det var ju skönt att jag slapp för en gång skull då jag brukar få det på mig. Precis innan jag skulle gå och lägga mig började Signe hosta och även hon kräktes. Det blev bara lite på kudden resten kom på golvet och i toastolen. Jag fick väcka er pappa och han kom upp och städade. Jag tog Signe och hon fick medicin så det var tur vi tog med den. Hon somnade i mitt knä och sen bar jag in henne och jag gick också och la mig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards