Alla inlägg den 21 juli 2012

Av Carina - 21 juli 2012 22:45

Idag är det stora traktor dagen. Vi sov tills vi vaknade och sen åt vi frukost. Er pappa gick ut och förberedde inför utflykten till traktorn. Jag stannade inne diskade, gjorde barnen i ordning och fixade matsäck. Signe ville gå till farmor så henne hjälpte jag ner. Hon fick sen gå själv. Irma och Elvira var så trötta så jag klädde på dem och gick ut med dem en och en. Då upptäckte jag att Signe var hos farmor men hon var inte där. Vi hittade farmor och jag packade då ut resten. Först åkte er farmor, er mamma och tjejerna. Vi skulle ju handla nappflaska. Först provade vi affären i Ormsjön. Där fanns ingen nappflaska och inga barnartiklar över huvud taget. Så vi fortsatte till Dorotea. Jag hade tänkt handla på apoteket för jag trodde inte det fanns vår sorts flaska på Ica. Nu var det stängt på apotekte. Nu är vi i glesbygden och då finns det inte så mycket affärer och dåliga öppettider. Nu hade jag tur att det fanns en likadan flaska på Ica som vi har i stugan så jag köpte den. Jag köpte även nya nappar. Irma och Elvira har babynappar så nu fick de lika stora som Signe har. Nu får de ha olika färger. Signe fick välja så Elvira ska ha blå och Irma gröna och naturligtvis ska Signe ha rosa.  Tänk att vi åkte nästan 14 mil för att få tag i en nappflaska. Det är glesbygd det!!

Vi åkte sen till Ormsjön igen och där var er pappa och farfar och traktorn. Det verkade gå bra för dem och jag hittade några trädgårdstolar som vi torkade av. Vi satt och fikade på dem vid vår baklucka. Vi hade varmkorv i termos med oss och lite mackor. Jag hade också jordbubbar med men vi hann inte äta dem för då vi ätit klart och fikat så var de klara så vi åkte hem igen. Det var lite att fixa med en dragstång och så skulle lastbilen laddas. Vi fikade först lite till hos er farmor och Irma och Elvira fick gröt. Vi gick sen upp till oss och de fick leka och jag plockade undan lite. Det blev en tidig middag då er pappa och farfar skulle åka och hämta traktorn. Vi stannade kvar hos farmor och då hon hade diskat klart gick vi upp till norrmannen. Hans mamma ville gärna träffa dem innan hon åker hem på onsdag. Det är inte så mycket mygg som det brukar. Det är ju höst… det är kallt och man skulle vilja ha vantar på sig. Det är inte mer än 9 grader och vi som snart ska iväg och tälta. Vi gick upp och hälsade på dem. En av hundarna kom ut och Signe fick ge den lite hund godis. Vi gick sen hem igen och upp till oss. Farmor följde med oss upp och hjälpte mig. Barnen lekte och nu ställer sig Irma och Elvira upp. Därmed trillar de också ofta, det blir mycket gråt. Signe reste sig ju aldrig. Hon ville knappt gå så detta är nytt för oss. De fick gröt och pyjamas och jag hann göra välling innan er pappa kom till slut. Er farmor gick då hem och vi skulle somna våra barn. Det gick lite si och så, Signe som var tröttast får ju ofta vänta på sin tur. Så er pappa fick somna de små och jag tog Signe. Hon somnade mitt i en saga. Klockan blir mycket ändå fast vi försöker komma i säng tidigt. Inga kräkningar idag, Signe fick medicin i förebyggande syfte idag för hon hostade lite på kvällen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards