Alla inlägg den 26 augusti 2012

Av Carina - 26 augusti 2012 21:45

Oj, här har sommaren gått fort. Om man nu kan kalla det för sommar. Hos farmor och farfar har det inte varit sommar i år enligt meterologerna. Det var varit lite si och så här hemma. Jag har varit ganska arg i sommar. Jag gillar inte min roll som hemmafru. Jag är föräldrarledig, inte hemmafru. Er pappa och jag är så olika och pratar sådana olika språk att vi inte alltid förstår varandra. Denna gång skickade vi mail till varandra och det kan jag tipsa om. Då blir man inte avbruten och kan säga allt det som man annars bara kommer på då man lagt på luren... Efter den luftrensingen har det blivit mycket bättre men inte helt bra. Jag är fortfarande chef hemma fast jag inte vill.

Irma och Elvira står bara på benen hela tiden, de går gärna med oss eller med gåvagnen. Jag har köpt knyt skor till dem så de kan ha då de går på riktigt. Jag trodde de också skulle vara sena som deras stora syster men hon reste sig aldrig och trillade hela tiden som dessa tjejer gör. De har också fått fler tänder. De två sidan om framtänderna uppe. Undra varför de inte får framtänderna först. De blir mer och mer olik varandra för varje dag. Jag tänker aldrig på att de är tvillingar, bara då någon frågar. För mig är de Irma och Elvira som råkade födas samtidigt. Men ibland klär jag dem lika för kul skull!!

Signe har kvar sitt Kan själv humör! Speciellt då hon ska klä av sig pyjamasen på morgonen och ta på dem på kvällen. Det är mutor hela dagen lång men så är hon så otroligt söt och gullig till sina systrar. Hon kramar dem ofta, leker med dem, plockar smultron till dem. Hon ritar och sjunger och pratar hur mycket som helst. Hon är så otroligt gullig!!

Vi har haft mycket ledigt i sommar, en del har blivit gjort. En vecka, den då det var fint väder fick vi otroligt mycket gjort. Då bockade vi av från listan hela tiden. Skoter garaget är klart förutom att det ska upp en vägg inuti. Det har kommit upp en trappa till vedboden och veden är inne i boden, allt ogräs runt bärbuskar och träd är borta, eller var borta, altanen är helt klar och mycket annat. Vi har plockat jordgubbar och smultron varje dag. Vi har även plockat jordgubbar på odling och blåbär i skogen, köpte även lite blåbär och hjortron.

Irma och Elvira äter jord och kryper omkring på gräset. Har hittat lite kläder till dem ute och snart växer de väl i de de har. Idag har jag rensat bland ytterkläderna och jag har tagit ner lite vinterkläder. De har varit kallt i helgen så man behöver vantar och mössa.

Igår hade vi surströmmingsfest i byn och jag var med i festkommittén och det var trevligt. Vi har varit i väg på lite utflykter då vi varit ledig men vi missade en tur med ångbåten. Den kom igång för sent och sen blev det bara inte. Vi har hittat en underbar fäbovall som jag hoppas har öppet nästa sommar igen. Vi har klappat älgar, fikat på många olika fik och hittat på lite roligheter mellan jobben hemma.

Sommaren har varit regnig men då man är ledig kan man passa på då det är fint väder och vi har varit ute otroligt mycket. Vi har inte haft så många gäster i sommar men er pappas kusin med familj har varit här och så kom er pappas moster och morbror, farmor och farfar så lite besök har vi haft.

Irma och Elvira har flyttat in till Signe och det går bra. ibland väcker de varandra men inte så ofta. Signe blev så glad då de skulle flytta in till henne. Hon sover ju som en stock, hon blir ledsen ibland och skriker men hon vaknar aldrig av sina syskon. På morgonen står Irma och Elvira upp och pratar med varandra.

Vi hann få några högsommar dagar till slut i sommar. Barnen badade i poolen på altanen och vi var vid Hara brygga med dagis och Signe var i vattnet hela tiden.

Signe klarar sig utan blöja ibland. Får välja själv om hon vill ha småtrosor eller blöja. Hon både kissar och bajsar på pottan. Men än så länge blir det mest blöjor men det är kul då det går framåt.

Imorgon börjar er pappa jobba igen, en vecka... sen är han ledig ytterligare en. Han skulle varit ledig nu också men han behövde jobba så vi flyttade den veckan. Vi ska till BVC imorgon och prata lite mat med sköterskan. De är ju inte lika matglada som stora syster var...

Nu ska jag gå och sova och så kanske jag skriver lite oftare nu igen då jag är hemma själv om dagarna och kan göra som jag vill!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards