Direktlänk till inlägg 29 augusti 2012

Förkylda

Av Carina - 29 augusti 2012 23:21

Nu är det bara Signe som klarat sig från förkylningen, än så länge... Jag har varit helt slut idag och nu på kvällen kände er pappa inte heller sig pigg. Irma och Elvira sov även i natt som krattor. Men till slut sov de till åtta. Signe somnade ju tidigt igår och sov sen hela natten.

Er pappa har varit och köpt sand idag med lastbilen. Vi ska ju göra ett barnområde nere på tomten men gungor, rutschkana, sandlåda och så småningom även någon klätterställning. Nu är sanden hemma och innan söndag ska vi ha tippat ut den. Måste bara förbereda lite först. Han åt lunch hemma men oss och sen åkte han tillbaka till jobbet. Vi gick iväg till grannen på tårtkalaset. Det fanns mycket kvar att äta. Jag hade ju glömt napparna så vi fick gå hem lite tidigare då de blev allt för gnälliga.

Idag hjäptes vi åt att hämta och lämna på dagis tillsammans med en annan familj. Så Signe fick åka över i morse med dem och vi tog hem dem hit på eftermiddagen. Imorgon är dock vanliga dagisfröken tillbaka igen. Signes sista dag för nästa hon är ju ledig på fredagar och sen ska vi till stugan nästa vecka så då är hon ledig.

Igår var det frost på morgonen och kallt hela dagen så idag blev man chockad då det var +21 grader. Är sommaren tillbaka? Man blir ju brydd. Jag kunde inte låta bli att vara ute så jag tog upp lite potatis, eller all... plantorna vissnar ner men poatisen verkar vara bra. Det är inte många och vissa är små men andra är stora. På eftermiddagen var det så varmt då jag satt på altanen att jag gick in! Hade för mycket kläder på mig.
Signe och jag åkte och handlade efter middagen. Först skulle vi ha lite kläder till henne men hittade inte så mycket så vi handlade mat istället. Undra då jag ska förstå att jag inte klara mig på två stora påsar, packa i slutet ovanpå påsarna och det blir problem då jag ska lasta in och ut. Kan man frysa blodpudding/blodkorv?

Drog en kabel mellan friggeboden och skotergaraget ikväll, efter 22 så alla barn sov... nu ska det bli ljus i skotergaraget men det var det inte ikväll. Har inte vant mig ännu vid att det är mörkt på kvällarna.

Nu vill jag bli frisk och pigg igen... att vara förkyld är inte kul. Alla blir lite gnälliga! Imorgon blir det babysim oavsett förkylning eller inte. Det ska bli kul att få ner dessa småtjejer i bassängen. De kommer att älska det!

Nu kallar sängen, kollar på invigningen av Paralympic men får kolla reprisen senare istället!!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards