Alla inlägg den 6 september 2012

Av Carina - 6 september 2012 21:59

Vi har bestämt oss för att få tjejerna att sluta äta på nätterna, men vi orkar inte... vi är helt slut. Jag har sovit max två hela nätter på snart ett år och det tar på en. Nu när vi ändå sover bättre än vad vi gjort tidigare så är vi så nerkörda att vi inte orkar något alls. Jag känner ofta att jag bara tar hand om barn och hem och är som en rikigt hemma fru men riktigt så är det inte men jag upplever det så. Jag skulle verkligen behöva mycket egentid. Samtidigt skulle jag behöva sova så fort våra barn somnar... vet inte hur den ekvationen ska gå ihop.

I natt sov er pappa på soffan. Då var det två barn och en fru i sängen, tydligen några för många. Jag fick sova i mitten, Signe somnade ganska fort men inte Elvira. Hon var pigg som en lärka. Till slut somnade hon nog för då jag vaknade sov båda barnen. Klockan fem tycker jag är för tidigt. Er pappa hade varit uppe med Irma tidigare på natten. Hoppas de slutar att äta mat av sig sjävl på nätterna eftersom vi inte orkar. Ofta sover ju Signe själv för hon vill helst sova i sin egen säng.

Idag har jag plockat hallon och blåbär precis runt knuten. Det kallar jag lyx. Det fanns även lingon men det lät jag bli. Signe fick äntligen åka traktor. Jag städade också stugan. Torkade golven och det behövdes. Nästa gång vi kommer upp ska jag städa ur en garderob. Vi har ju fått upp lite hyllor som hjälp men det ska upp en lampa och två krokar till. Det blir lite gjort varje gång vi är här.

Imorgon åker vi till Härnösand och jag ska börja i skolan. Det är distansutbildning och första träffen är nu på fredag-lördag. Vi ska bo hos er pappas kusin så det blir lite sociala aktiviter också. Vi ska åka till Lotta säger jag, och Kenneth säger SIgne. Det ska bli spännande att börja plugga igen, började ju läsa lite nu men jag är dålig på att koncentrar mig, hoppas det blir bättre.

För en stund sen kräktes Elvira upp all mat på mig... fick byta alla kläder efter en dusch. Hon var lika pigg efteråt fast hon också fick byta alla kläder. Hoppas hon sover gott sen ikväll!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards