Alla inlägg den 11 september 2012

Av Carina - 11 september 2012 21:38

Jag tänkte mig att vardagen skulle komma på nu men vi är ju aldrig hemma och kan känna efter. Idag var det babysim, men innan dess hann vi med lite annat. Signe var som vanligt arg innan hon kom iväg till dagis, hon blev hämtad här idag och jag fick hjälpa henne. Irma och Elvira sov ända tills er pappa gick upp, helt otroligt. Däremot var jag uppe och gav Signe napp en gång och mitt i natten vaknade jag av att hon stod vid kakelugnen och började ropa efter mamma. Hon fick sova hos mig resten av natten.

Småtjejerna vaknade redan vid sju men det får väl vara okej då de sover hela natten och de somnade ju ganska tidigt igår. Då de hade somnat på förmiddagen gick jag för att plocka hallon. Hittade några deciliter men det var svårt att plocka. Jag fick verkligen gå över stock och sten, men det var det värt. Ska kolla lite mer imorgon. Så det blev inte så mycket gjort hemma idag...

Då tjejerna vaknade, eller jag väckte dem åkte vi till Max. Där var redan er pappa och sen kom även Stina och Moa. Vi åkte sen till babysim. Idag bytte vi barn och Irma var lite gladare idag men ingen av de vill ligga på rygg. Der verkar i alla fall tycka att det är roligt. Nästa gång ska kanske Linus följa med och ta kort. Jag och Stina stannade kvar och fikade lite. Hämtade vagnen så jag kunde ta barnen själv. Vi måste kolla på en sulky för två som är lätt att ta med. Hittade n på blocket som vi kanske ska köpa.

Jag började röja lite i köket då vi kom hem och sen kom er pappa hem så vi hann fika lite innan han åkte för att hämta barnen. Irma och Elvira fick gröt och sen lekte de så bra. De lekte tillsammans och verkade ha så roligt.

Då er pappa och syster kom hem var maten klar och vi åt. Det var en ny rätt men barnen verkade inte gilla den så vi får se om vi gör om den.

På kvällen så spelade Signe och er pappa lite spel, Irma och Elvira lekte vidare och jag rensade lite i hallen. Nu är det mesta på plats men en del ska upp på ovanvåningen och en del till Röda Korset. Er pappa fixade med gåvagnen och den lekte småflickorna med sen. Irma körde och Elvira satt i... det kommer att bli mycket gråt men hjälp av den vagnen. Elvira ska klättra upp på allt, hon kommer att hänga i gardinerna en dag! Jag har alltid trott att det skulle bli Irma som skulle bli den vilda av dem två men er pappa har trott på Elvira och kommer nog att få rätt...

Nu måste vi få Signe att somna tidigare och idag somnade hon innan nio efter att jag kanske hade somnat först... även Irma och Elvira sov innan nio så er pappa sov halv tio!!!

Imorgon ska er pappa vara ledig för att jobba med värmen i garaget. Vi skulle fått igång den innan era småsystrar föddes men nu kanske det nästan är klart tills de fyller ett. Så vi ska vara inne och pyssla på. Jag ska försöka låta de vara vakna och inne på förmiddagen. Sover de inte bra i natt så ska vi försöka få dem att sova mindre på dagen och då blir det kanske förmiddagen man ska hoppa över. Vi får väl se hur det bli i natt och hur vi gör imorgon.

Det blåser otroligt mycket ute men det är ändå 17 grader varmt ute så det är ljumma vindar. Undra hur det ska bli imorgon, kanske kan jag klippa gräset.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards