Alla inlägg den 12 september 2012

Av Carina - 12 september 2012 21:04

Vilket väder det har varit idag. Det var lite kyligt på förmiddagen men sen var det hur härligt som helst. Det har varit fint väder hela veckan och då gäller det att njuta. Humöret är också mycket bättre då solen skiner och man får mer gjort. Det som är mest otacksammast är att mitt jobb inte alltid syns... idag har jag rensat i barnens garderober och det märks inte. Om man inte tittar in där förstås och det är mest jag som gör det. Ibland vill Signe välja kläder själv och då tittar hon också in. Då väljer hon alltid klänning. Igår hade hon klänning som hon själv hade valt, jag valde resten av kläderna så vi båda blev nöjda. Hon var så nöjd så då hon kom hem igår och hade klätt av sig ytterkläderna kom hon in i köket och sa stolt, jag har klänning idag!! Då hon kommer hem klär hon av sig i hallen, duktigt... och sen vill hon först krama Irma och Elvira innan jag får en kram, gulligt!            

Jag har både tvättat, dammsugit lite (det nödvändigaste), plockat undan leksaker (som barnen genast plockar ur igen), lagat mat och plockat hallon. Idag har er pappa varit hemma och jobbat i garaget så han hade koll på Irma och Elvira då jag gick på hallonjakt. Har ju plockat de som jag ser längs vägen så jag somnar barnen. Nu hittade jag ett hallonparadis, stort område som vårt sovrum. Jag blev helt lyrisk och ångade mig att jag inte hade en större hink med mig. Jag plockade den full och sen gick jag lycklig hem igen, ska dit imorgon igen... nu har vi 7 dl hallon i frysen, det blev 3 till idag. Tänk om det då varit ett hallonår... imorgon kanske jag hittar fler områden. Ska på hallonjakt imorgon.

Det har blivit mycket gjort i garaget och er pappa har svetsat kopparrör i toan. Äntligen ska vi få vatten och värme där inne. Han ska vara ledig en dag till, fick ju jobba lite på semestern... och sen kanske det blir klart innan vintern. Idag har Irma och Elvira bara sovit på eftermiddagen. Jag hoppas det gör att de sover på nätterna. Elvira var vaken en timme eller två i natt medans Irma sov hela natten. Det gick ganska bra att hålla dem vakna men kvart i elva fick de börja med lunchen. De fick lite kalla potatisar och var nöjda med det. Efter lunchen sov de sen i nästan två timmar (medan jag plockade hallon).

Vi har ett fadderbarn via SOS barnbyar i Siem Reap i Kambodja och varje gång vi får brev från honom känner jag att det dåliga samvetet kommer krypandes. Jag borde skicka ett brev till honom. Så idag började jag på ett brev till honom, om varför vi blev faddrar och lite om vår lilla familj och hur vi bor och lever. Då hoppas jag kommer att skicka iväg det inom kort.

Det går bra med matsedeln denna vecka. Idag förberedde jag lite innan jag åkte och hämtade vildarna på dagis. Vi hämtar ju två andra barn också nu då fröken har ledigt. Så maten var klar då vi kom hem. Vi har ätit innan fem hela veckan och det fungerar mycket bättre. Då kan vi äta kvällsfika redan vid sju och då kommer barnen tidigare i säng. Nu lägger jag Signe och läser för henne och hon får somna i vår säng och sen bär er pappa in henne till sin säng. Då stör de små tjejerna inte henne. Pappar har de små och ger de välling, en och en för Elvira vill inte samsas.. ofta skriker en och den andra äter. Varken Signe eller den andra systern verkar bry sig och det är ju bra.

Elvira börjar klättra överallt. Idag klättrade hon upp på en korg med lock, vips kommer hon att trilla ner. De leker med varandra på ett helt annat sätt än SIgne och hennes kompisar. De gillar gåvagnen, en sitter i och en kör! Där kommer också att trillas mycket. Jag försöker få dem på bild då de leker så bra tillsammans men då blir Elvira linslusen mer intresserad av att bli fotograferad. Jag ska även försöka filma dem.                   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards