Direktlänk till inlägg 14 september 2012

Fredag

Av Carina - 14 september 2012 21:57

Idag har jag varit hemma med alla mina små prinsessor. Nu berättar Signe varje dag att hon är en stor tjej så jag har förstås haft en stor prinsessa hemma också. Hon är ju alltid ledig på fredagar och idag hade vi tänkt att åka till öppna förskolan på Jamtli men de hade lovat busväder så vi stannade hemma. Nu blev det inge busväder... de skulle hålla till uppe på Fem myror är fler än fyra elefanter så det hade varit extra kul att vara där. Men man vet ju inte, ofta håller ju de dåliga prognoserna. Det är då de lovar sol som det ofta blir fel. Istället stannade vi hemma och bakade.

Igår hade jag plockat undan allt på golvet. Lagt alla leksaker i backarna, ställt upp alla böckerna i bokhyllan och dammsugit. Tittar man ut på golvet idag så skulle man inte kunna tro att jag städade igår. Irma och Elvira drar ner alla böcker de hittar. Vi måste hitta något annat system. Alla leksaksbackar är i princip tomma... jaha, men skit samma jag bakar istället.

Vi hade en ide om att sover Irma och Elvira bara en gång på eftermiddagen så skulle de sova på natten. Det fungerade i måndags men det har inte fungerat fler gånger. De andra tre nätterna är det alltid någon som varit vaken. Jag har kollat på Morden i Midsommer två nätter men i natt orkade jag inte det utan satt i sängen med Irma i famnen. Jag tror att hon har en liten släng av natt skräck. Hon bara skrek och skrek, det är helt olikt henne. Nu är jag trött på att vara uppe så mycket på nätterna. I natt ska er pappa få sova i friggeboden och jag ska vara själv med tjejerna och sen byter vi nästa natt. Det ska bli min första natt utan barn. hoppas det nu bara blir så. Blir det kris får jag ju hämta in er pappa i natt.

Signe och jag och matade både hönor och rådjur idag. Det var den enda gång vi var ute idag. Därefter bakade vi mockarutor (kärleksmums), mellanmålsbullar och bondkakor. Jag köper lite olika sorters mjöl och så står det recept på baksidan. Idag använde jag mig av fullkornsvetemjöl. Det skulle vara russin eller nötter, vi tog det sista då er pappa inte gillar russin. Får prova imorgon bitti. Er pappa gjorde maten idag, det har fungerat bra med vår nya matsedel. Jag sa till er pappa tidigare i veckan att han borde tänka lite på sin matsedel. Trodde inte han skulle göra det men där hade jag fel. Idag kom han hem med en matsedel, med recept. Recept på de rätter han inte kan laga och det blev fisk två dagar... vår regel är en fiskrätt och ett helt nytt recept. Det ska bli spännande att se hur det smakar. Jag har haft tre nya recept och igår åt vi fritatta och den var godare igår men den kommer vi nog göra om. Idag blev det currykyckling med äpple och det gillade Elvira.

Jag och Signe var och handlade efter maten. Tänk den tiden då man storhandlade för 300 kronor... nu är det ovanligt att man handlar för under 1000 kronor fast man bara skulle ha lite mjölk. Idag blev det fyra paket blöjor, fyra vällingpaket, massa god frukt, klänningar till present till småtjejerna, paket till Helena och sen bok till barnen och dessutom mat... Signe hade ingen blöja på sig. Kissade innan vi åkte och då vi handlat klart kissade hon på affären. Det gick jätte bra och både mamma och dotter var stolta. Då vi kom hem fikade vi och fick smaka på bondkakorna som smakade mycket bra.

Nu sitter jag här i soffan och skriver. Kollar på Nya Landgång som jag spelat in och blir lite inspirared på min nya matsedel. Er pappa ligger i friggeboden och än så länge är tjejerna tysta och sover. Jag festar med lite popcorn och te, men nu ska jag nog gå och lägga mig och hoppas jag får sova... godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards