Alla inlägg den 21 september 2012

Av Carina - 21 september 2012 09:04

Vi åkte iväg på babysim och det gick bra som vanligt. De gillar att bada, vi ska ta ledigt en eftermddag någon dag och åka hela familjen och bada. Signe vill ju också följa med. Jag hade ringt till Bvc angående att Elvira inte sover på nätterna. Vi kunde komma dit då vi simmat klart. Vi pratade om hur vi ska försöka få henne att sova hela nätterna. Jag fick lite bra tips och information. Ofta har inte sömnmängden på dagen någon påverkan på sömnmängden på natten. Istället kan det påverka tiden de somnar på kvällen. Men nu har de somnat vid en bra tid om kvällarna. Så det gör inget att de sover bra på dagen. Vi har pratat om att flytta in Elviras säng till oss igen, hon är lättväckt och det vore bra om hon fick sova i lugn och ro. Sköterskan undrade om vi inte kunde få lite avlastning och Helena kommer ju snart. Då skulle vi kunna dela upp barnen mellan oss. Att jag tar Signe som är mest mammig, er pappa Elvira som sover sämst och flyttar ut i friggeboden och Helena tar Irma som ofta sover bäst. Det vore bra om de slutade helt att äta på natten också. I natt skrek Irma så otroligt och då hjälper bara mat. Signes mammighet hjälp mest genom att få vara med mamma. Det går ju bra då jag inte är hemma men är jag hemma duger bara jag. Nu ska vi prova lite olika saker och se hur det hjälper. Det var skönt att komma dit och prata för man blir lite klokare och så får man mycket beröm för allt man provar och hon säger ju att det är tufft med tre så små barn och det är det ju. Hade man bara fått sova...

De somnade då vi åkte därifrån, helt slut och så hämtade vi Signe. Det har gott jättebra och hon hade inte sovit och ändå var hon pigg. Hon behövde väl vara hemma och sova igen en dag. Vi stannade ute då vi kom hem, tjejerna sov i bilen och jag gjorde mig en kopp te. Signe gungade och lekte i sandlådan. Jag gick in sen och började laga mat. Jag ska ju vara borta ikväll igen och måste ju fixa lite hemma först. Efter maten åkte jag, det är styrelsemöte på dagis. Jag blev ju invald där när en familj hoppade av dagis. Det var lite kul, man får ju vara med och påverka dagiset och det känns bra. Det var ett bra möte och vi fick mycket gjort tyckte jag. Jag pratade med er morbror då jag åkte hem. Det är inte ofta man har tid att prata ostört i telefon.

Stina skickade ett sms och undrade om vi ville ha lingon? Om... ja! Så jag åkte och hämtade lite då jag körde förbi. Får rensa idag. Då jag kom hem var båda småtjejerna vakna. Signe hade somnat tidigt, utan snutte. Jag pratade lite med er pappa om hur våra kvällar hade varit. Irma och Elvira somnade sen ganska fort då vi väl satte oss i soffan och sen somnade er pappa med. Jag orkade inte sitta uppe så länge utan gick och la mig strax efter tio.

Natten har varit bra. Jag har varit uppe med napp och mat till Irma och sen napp och mat till Elvira. Hon gnällde så mycket så jag tog upp henne i min famn men hon ville inte sova men var lugn så jag la henne hos oss. Hon somnade ganska fort och sen sov hon hela natten. Underbart! Vaknade halv åtta då Signe kom gråtandes och letade efter snutten. Då vaknade Irma och vi gick upp, en stund senare vaknade även Elvira.

Fick mail igår från Inga-Britt som undrade om vi ville ha lingon? Ja!! Det verkar vara lingontur för oss igår!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards