Direktlänk till inlägg 2 november 2012

När ska jag slippa bära barn??

Av Carina - 2 november 2012 21:43

Jag längta så till våra barn blir störrre. Tänk när de kan gå själv, klä på sig själv, äta själv... det är jobbigt när alla ska ut i bilen, ut ur bilen... Har Signe somnat vill hon inte gå själv så då bär jag tre barn i tre omgångar. Jag förstår inte de som tycker att det är jobbigt att barn börjar röra på sig. Igår blev jag nästa gråhårig, Irma och Elvira är som vilddjur. De klättrar på allt de hittar, öppnar alla skåp och lådor de hittar. Signe var ett lugnt barn som nöjde sig med det hon hade. Igår klättrade Irma upp på vedlådan och sen upp på soffan. När det blev mindre med ved i lådan fastnade hon mellan vedpinnarna. Ändå ska hon dit igen så fort hon har chansen. Elvira ville också prova naturligtvis... Nu är Signe också så stor så hon klättrar också gärna!! Er pappa har ju varit borta både måndag, tisdag och torsdag kväll... Det märks för denna vecka har inget blivit gjort, inte ens allt som borde.

Signe kunde inte heller åka iväg på dagis igår för hon kunde inte åka med fröken. Vi skulle lämna er pappa på sjukhuset så vi hann inte åka över med henne. Vi hade tur att hon kunde vara där i onsdags så hon skulle varit ledig. Jag och Irma och Elvira har varit iväg hela veckan känns det som.

Jag har varit och köpt en tomteklänning och ett lucia nattlinne på nätet, via en sajt på FB, billigt och bra. Försöker också sälja lite där men det går inget bra. Ska se om vi kan sälja en del på blocket. Vi har beställt nya bilbarnstolar till Irma och Elvira och ska sen sälja våra andra stolar och då säljer vi lite till. Om det nu är några som vill ha våra saker...

Er pappa har opererat näsan och blev sövd och fick sova över. Idag var vi och hämtade honom och han var inte så pigg. Han får näsblod så fort han rör sig. Signe har varit mycket intresserad av denna operation. Pappa kommer att bli frisk nu? Han är redan frisk... Han ska sova på sjukhuset men kommer sen hem till oss. Även farmor och farfar kom idag och då blev er mamma och pappa osynliga. Signe hade bestämt redan innan att hon skulle sitta bredvid farfar. Hon vill helst inte att de leker med Irma och Elvira, bara med henne. Det är ju otroligt kul att se glädjen både hos barnen men också hon farmor och farfar.

Livet känns genast mycket bättre då man får sova, att det kan göra en sådan skillnad.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards