Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Carina - 19 augusti 2013 21:35

Nu är Signe och jag på minisemester i stugan. Vi tänkte plocka lite mer bär och kanske städa stugan lite. Nu ligger dock mitt söta lilla barn och surar för hon vill hem... Undra om det är för hon är för trött eller om det är för att hon verkligen har hemlängtan. Bara jag tittar på henne blir hon arg, pratar jag blir hon ännu argare.

Vi kom upp igår och har pockat hallon, blåbär, kråkbär och lite lingon idag. Lingonen är inte mogna men de kommer med då man plockar blåbär! Det kom en rejäl skur just som vi åt lunch annars har solen värmt oss då vi plockat och myggen har lyst med sin frånvaro. Vi åker hem imorgon igen och hoppas de andra har saknat oss där hemma.

Vi behöver köpa en ny frys... och det nu!! Kommer vi hem med mer bär till frysen nu är det mer än fullt.

Vi har varit en tur till Ljusdal. Linda fyllde 40 år och det kunde vi ju inte missa. Vi gick upp tidigt, packade och åkte iväg. Likabra att utnyttja dagen där då vi ändå ska dit. Vi åkte och åt lunch hemma hos Maggan i deras nya hus. Det var ett mysigt hus, det gillade jag. Barnen gillade också alla leksaker och leksällskapet.

Vi tog oss en fika på Ljusdal och jag gjorde lite inköp innan vi åkte till Linda. Väl där hade vi med oss lite paket, eller många. Barnen hade målat en tavla till henne och jag, Maggan och Mia hade en specialare till henne. Hon är glad för paket fast hon inte vill erkänna det... Så hon fick 15 småpaket och en heldag med sina vänner! Det ska bli kul, att få prata hen hel dag. Nu är det nog slut på barnafödandet i vår lilla grupp och då finns fler chanser till att träffas.

Man måste utnyttja de dagar som är kvar på sommaren. I torsdags då jag varit och träffat chefen tog vi oss en cykeltur. Det var så fint väder och Irma och Elvira har inte varit ute med cykelvagnen en enda gång i år. Sagt och gjort, vi tog med lite frukt och saft och åkte iväg. Synd bara att vi inte tog med mat och grillen. Det var så fint på Andersön och ingen ville åka hem... vi var där och fikade och sprang runt en sväng innan vi till slut motvilligt cyklade hem igen.

I lördags var vi både på Teknikland och Jamtli. Vi har inte hunnit varit där så mycket i sommar (på Jamtli som vi har årskort). Teknikland var ett häftigt ställe, fullt med gamla bussar, flygplan och mycket annat. De hade eldrivna som barnbilar som man kunde köra. Våra barn hoppade i var sin men då hoppade också en tjej ut och sa att det kostade 30 kr att köra. Vi lät Signe köra men vilket liv det blev på de andra två... Signe körde två varv, hon kunde ju gasa och styra ganska bra och sen fick de andra två köra var sitt halvt varv. Elvira var också ganska duktig på att kolla fram på vägen men alla tre ville mest gasa...

På Jamtli kollade vi på Fem myror är fler än fyra elefanter. De lekte där på området och hade hur kul som helst. På utvägen fick de gunga slänggunga. Så var deras dag komplett! Då blev Signe trött och orkade inte gå. Då fick hon sitta i vagnen och Irma satt i hennes knä, då blev det en trillingvagn!

Ja, jag träffade nya chefen i veckan. Vi har aldrig tidigare träffats men hon verkar vara en bra chef, jag gillade henne. Hon undrade hur jag hade fått fast tjänst då jag bara jobbat mindre än ett år!! Jag var tydligen en bra chef med mycket erfarenhet som de inte ville mista! Oj, ja så tuff var jag! Jag ska söka lite jobb, de som är ute, alla ska ju söka om sina tjänster. Men jag berättade att jag helst ville ha ett jobb som schemastödjare. Hon vet inte riktigt vad hon ska göra med mig i september men kanske blir jag assisten på halvtid. Jag erbjöd mig att jobba halvtid tills min tenta är den 3 oktober. Då kan jag få tid över att plugga. Det var ett bra möte och jag är glad över att vi har träffats.

Ibland skulle man vilja ha en osynlig videokamera eller en som spelar in ljud. Idag hade Signe och farmor så roliga konversationer. Hon är lillgammal och man hör att hon lyssnar på vad man säger!  Jag flyttade in Signes säng till barnrummet som vi haft i vårt sovrum. Nu sätter vi in Elvira säng där istället. Den är lättare, Signe har en gammal växasäng som är hur tung som helst. Den flyttar man inte så lätt och där den står kommer vi inte in i våra garderober. Men Elviras resesäng kan man bara lyfta upp i vår säng och sen öppna dörrarna.

Nu sover det söta trollet. Hon la sig i växasängen som jag hade gjort kort, lagt en massa saker i den och där ovanpå på toppen sov hon... Nu har jag tömt sängen på allt utom min älskade unge! Där får hon sova i natt!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards