Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Carina - 21 augusti 2013 09:04

Det var en snabb visit i stugan och det blev några kilobär plockade. Det skulle inte bli så fint väder så  jag hade ställt in mig på att städa stugan men SMHI hade fel igen! Det kom några rejäla skurar men annars var det soligt och varmt. Vi satt ute och fikade och det är inte så vanligt i augusti. Jag undrar om det inte till och med blev lite stökigare då vi varit där. Jag flyttade in Signes säng till barnrummet och städade det men det var en del som inte kom på plats men det få vi fixa en annan gång.

Signe verkade längta efter pappa och systrar. Hon var inte sig alls lik. Det blev inte så mysigt som jag trott. Hon var ovanligt gnällig. Men hon fick vara mycket med farmor och farfar och det var hon nöjd med. Det var första gången som hon tyckt det är okej att åka hem. Vi träffade Thomas moster som kom på besök och det var kul. Henne ser vi inte så ofta.

Det gick bra att köra hem, jag lyssnade på sommarpratare. Det gjorde jag på uppvägen också och det går fortare då. Med lite te i koppen gå det ännu bättre. Pratade med Thomas och Anna i telefon men täckningen var verkligen inte med mig. Det bröts precis hela tiden. Kom hem kvart över tio och Signe hade somnat i bilen och somnade om direkt då hon la sig i sin säng. Thomas sa att Irma hade pratat om Signe under tiden vi varit borta. Då Irma vaknade la jag henne i SIgnes säng och de kramade varandra. Sen tog Signes morgonhumör vid. Oj, hon är inte glad på morgonen, vilka faighter vi lär få i höst igen...

Det gick ändå bra att lämna på dagis. Signe vill aldrig vinka men Irma och Elvira stod och vinkade till mig och så inte ledsna ut. Thomas har snart byggt in altanen nedtill, runt hela altanen. Våra trappor är snart också inklädda och det blir så fint. Jag ska ut och fotografera allt vi ska sälja och lägga ut på blocket. Ska också sortera lite i förrådet ute. Det finns en del saker som inte ska vara där. Det blir nog en dag att fylla idag med!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards