Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Carina - 29 augusti 2013 21:14

Idag har jag varit på IKEA. Äntligen, det var längesen! Vi hade fixat det så bra. Barnen fick skjuts från färjeläget och så skulle Angelica hämta barnen och var här på kvällen. Allt var så perfekt fixat... redan då Irma kom hem igår kändes hon varm men hade ingen feber. Klockan fem imorse vaknade hon och var varm som en kamin. Då vi gick upp hade hon 39 graders feber! IKEA turen blev inställd!!

Signe gick upp utan protester idag för hon skulle få åka med en personal idag och så skulle ju Angelica hämta henne. Hon var glad ända tills hon behövde borta tänderna... efter blir bråk med pappa fick jag köra iväg henne och Elvira. Jag hade gett Irma en alvedon som fick verka medan jag var borta. Det gick jättebra att sätta dem i bilen men sen insåg Elvira att jag skulle åka blev hon jätteledsen. Hon fick en napp och sen då slutade hon och Signe sa inte ett ljud. Det hade gått hur bra som helst. Jag tror dessutom att det är bättre för barnen att överlämnas i bilen vid färjan än på dagis. Signe blir så otroligt ledsen då vi lämnar på dagis.

Då jag kom hem igen var Irma pigg och åt upp min gröt. Vi funderade om och bestämde oss för att ta med henne till Sundsvall. Letade fram Signes gamla vagn och packade ihop oss och åkte. Vi blev ju nästan en timme sen då vi skulle lämna bilen till Angelica. Men äntligen var vi på väg. Irma var nöjd tills vi kom till Stöde. Hon var nöjd igen då vi kom fram. Thomas lämnade av oss och vi började vår shoppingrunda. Irma blev trött på eftermiddagen men kunde inte komma till ro. Hon åt inte mycket och blev gnällig i slutet men det är inte lätt att vara glad då man är krasslig. Dock var febern borta.

Det blev lite roligt handling. Tjejerna har fått var sin pippiplånbok så nu kan de handla lite här hemma. Det säljs mycket här hemma! Det handlades också födelsepresenter till småtjejerna. Tur att Irma inte fattar att hon ska fylla år snart. Vi hade en mysig dag tillsammans. Det är så kul att hon börjat prata så mycket. Nu förstår man rätt så mycket av vad hon säger.

Jag hittade billiga stolar och bord som vi ska utanför dörren, då man kan sitta där och dricka sig en kopp te då barnen är ute och leker. Vi ska också förhoppningsvis få en utdragslåda under vasken då det är enklare att slänga allt skräp.

Tänkte köpa mig en fin klänning som jag ska ha då vi ska på 40 års kalas men Irma var inte lika intresserad. Dessutom är jag en liten tjockis och det är inte kul att handla då. Jag tror visserligen inte jag kommer att tappa 10-15 kg på en vecka så jag får väl ta tjuren vid hornet och handla ändå och låtsas att jag är smal och snygg. Jag tänkte också prova dieten 5:2 från nästa vecka. Jag håller på att leta upp information så det blir bra.

Irma sov hela vägen hem och det hade gått bra för de andra två tjejerna hemma. Så fort jag kom hem blev dock Elvira ledsen som varit glad hela tiden. Då de kommit hem hade hon ropat efter Irma. Det är inte ofta de är ifrån varandra. På dagis har de ju varit en och en men hemma är de alltid tillsammns.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards