Alla inlägg den 9 september 2013

Av Carina - 9 september 2013 19:16

Nu har jobbat en vecka och det kändes bättre och bättre för varje dag. Jag blev ju lite besviken i början men sen träffade jag personalen och kände att detta blir bra. Det är synd att jag jobbar så långt från stan och mina lunchkamrater men det blir billigare att inte jobba så nära stan och shopping! Så nu är jag taggad. Jag vill jobba 75 % och då uppdelat på måndag-torsdag och vara ledig på fredag. Vi har ju skjuts till dagis de dagarna och jag tycker det räcker med att vara på dagis 4 dagar i veckan trots att vi är på ett dagis som har en liten barngrupp. Ibland kommer jag ju få jobba på fredagar men då får jag ju ta ledigt en annan dag. I fredags ringde chefen och gav mig drygt 2000 kr i löneökning, för att jag och alla andra bitrände enhetschefer fått en annan titel Enhetschef. Ett led är borttaget. Det var ju en rolig fredagsöverraskning.

I torsdag var det dags för fastedag igen jag var hemma och pluggade i torsdags men det gick ändå bra. Var ute på promenad och så åt jag frukost och middag. Det är ju sommar så vi satt ute och njöt i finvädret. Så på en vecka hade jag gått ner 2 kg! inte illa...

På fredagen var Signe på utflykt med dagis till några barn som slutat och flyttat. Det var spännande. Jag åkte till dagis och var med på mellis med Irma och Elvira och så är vi vaktmästare några veckor. Så jag tog hand om återvinningen, samlade ihop våra egna kläder och så mötte vi Signe vid färjan.

På kvällen kom Thomas hem från Stockholm men det bästa var att vi fick hämta upp Linda på stationen. Hon skulle tillbringa sin helg här. Barnen var så nyfikna, fast vi hämtade henne kvart över sju somnade ingen i bilen. Vi kom i god tid och stod och väntade på henne på perrongen. Fina ungar jag har som kan stå och vänta så fint utan att jag behöver oroa mig för att de ska försvinna. Det blev en sen kväll, vi har ju mycket att prata om...

På lördagen var vi i stan och shoppade lite, åt lunch, lekte i lekparken, fikade, kände på vattnnet innan vi åkte hem. Det är ju sommar och helt underbart, man vill inte gå in!

På kvällen var vi på Monas 40-års fest och Linda var hemma med våra barn. Barnen gjorde knappt någon notis om att vi gick, de hade inte tid med oss... det är kul! Vi klädde oss fina och åkte iväg. Det blev först lite lekar och det gjorde ju inget att det var fint väder! Vi var ute ända tills middagen började efter sju. Det var god mat och trevliga gäster, synd bara att man fick ha sin egen man till bordet... Vi stannade kvar tills halv ett då vi fick skjuts hem. Annars hade vi tänkt promenera en timme hem! Jag drack lite grann och hade vi fått gått hade jag nog retat mig för att jag drack det lilla och inte kunde köra bil.

Vi sov i friggeboden men vaknade redan klockan åtta... men gick upp lite senare, skönt att få bara ligga utan flera barn ovanpå sig! Barnen hade vaknat vid sju. De hade badat, ätit, fikat och då Irma och Elvira somnat festade Linda och Signe lite extra med popcorn. Signe fick även sova inne hos Linda i våra sängar. De fick sällskap av Elvira under natten. På söndagen gick vi ner till sjön och njöt av ytterligare en sommardag. Barnen i baddräkt den 8 september det är inte så vanligt. Det blev grillat innan vi körde Linda till stationen igen. Vilken underbar helg! och att vi äntligen fick vara barnfria en kväll! Det blev en tidig kväll...

Idag har jag varit ledig för jag jobbar hela onsdagar då det är möten och så är jag ledig en dag i veckan. Vågen imorse var inte så rolig men det har ju varit fest mest hela helgen... men idag är det fasta igen! Nu har jag tagit lite mindre havregryn i gröten och får då äta mer under dagen. Har ändå inte kommit upp i 500 kcal utan det har landat på 464 kcal. Inte nog med det för jag har nästan motionerat bort 300 så det kanske inte är så konstigt att jag är hungrig... det blev både promenad och gräsklippning. Imorgon ska vi laga matkasse mat. Vi har börjat med Linas barnkasse och de kom ikväll och nu blir det fem middagar med dem. Det ska bli spännande. Vi kommer att ha kassen varannan vecka och det är lagom, så får man äta blodpudding andra dagar och annat got som man själv planerar.

Fick idag korten på dagis fotograferingen. Ska genast beställa, ska bara kolla hur mycket kort vi har kvar sen ifjol. SIgne är hur söt som helst, fin och glad. Elvira känner jag inte igen och någon surare än Irma har jag sällan sett men det väl det som är charmen med barnfotografier!!

Imorgon blir det jobb igen, Thomas ska till Stockholm igen...


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards