Alla inlägg den 29 september 2013

Av Carina - 29 september 2013 21:26

Idag vaknade Irma först och det händer i princip aldrig. Både hon och Elvira sov inne hos oss. Då hon vaknade sa hon Elvira! men Elvira sov vidare... Efter en stund gick jag upp och började förbereda lite inför sången och paket. GIck in och väckte Signe. Fixade ljus och hämtade kamera och paket. Farmor och farfar var redan där. Vi sjöng och öppnade dörren, er pappa hade legat med dem och fått dem att stanna kvar i sängen men då vi öppnade dörren var de på väg ur sängen! Vi sjöng och de fick paket och öppnade med frenesi men gick det inte tillräckligt fort som ville de ha hjälp. Signe hade valt en bil att ge till dem, vi köpte böcker, kläder, docksulky, träfruk och en bilban (en liten på höjden). Av farmor och farfar fick de dockor och det uppskattades. De har kört omkring i dockvagnen men dockan i. Bilen de fick av Signe var också populär. De verkade nöjda!

Vi åt frukost och sen lekte de med sina saker. Vi städade lite, bakade tårtbotten och så fick barnen bada. Vi åkte till Teknikland och var där klockan 12 då de öppnade. Träffade en tjej där som köpte en overall jag hade ute på försäljning. Vi åt sen lunch och var och kollade på deras utställningar. Det blev varmt och barnen hade inga ytterkläder på sig. De tyckte bäst om bilen som var ute där de kan köra och tuta. Nu klättrade Elvira upp och ville hoppa ner, då ville ju alla göra det med men Irma är inte lika smidig...

När vi var nöjda åkte vi hem och gjorde tårta och fikade. Varken Irma och Elvira ville blåsa ut ljusen men de åt gärna tårtan. Men de vill äta grädden och bären och själva tårtan kan någon annan äta...

Vi var ute en sväng efter fikat det är ju helt underbart väder! Kunde inte sitta inne. Vi plockade blommor och tog upp lite morötter och rovor. Signe hittade lite ärtor som hon tog in. Er pappa lagade mat och vi åt kycklinggryta. Sista middagen från Linas matkasse denna gång.

Då vi ätit kom nästa gäster. Er pappa har ju hittat ett par som kanske skulle kunna tänka sig var vår extra momma och moffa. De ringde i veckan och undrade om de kunde titta förbi och det gick ju bra men det hade kanske varit bättre om de kom en eftermiddag då det bara var vi i familjen men jag var lite nyfiken. De hade med sig pussel till tjejerna och stannde på tårta. Hoppas vi ses igen!!

Nu sover tjejerna gott i sina sängar och imorgon åker farmor och farfar hem. Jag har två pluggdagar innan skåneresan... ska skita i 5:2 denna vecka, jag behöver energi för att överleva. Kanske inte lika mycket energi som jag stoppat i mig i helgen men vi har firat två två-åringar... Grattis mina älskade ungar   

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< September 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards