Alla inlägg den 9 oktober 2013

Av Carina - 9 oktober 2013 20:18

Då har vi varit på lite minisemester i Skåne, jag och Signe. Jag råpluggade måndag och tisdag, var ledig från jobbet och Thomas tog middag och barnen men de var inte nöjda. De visste väl att mamma satt i uterummet och pluggade, det är inte så lätt att plugga då barnen skriker hela tiden. Inte skulle de sova heller, de som allitd somnar direkt. Inte nog med att jag skulle plugga, jag fick för mig att jag tvungen att baka ett surdegsbröd. Lyckades bra förutom att det blev stenhårt. Det skulle användas en termometer och våra är helt urflippade. Så brödet stod nog inne för länge...

På onsdagen åkte vi iväg. Vårat plan var försenat för det var dimma ute, vi såg inte ens då planet landade och det gillade jag inte för vi hade bara 20 minuter på oss på Arlanda. Nu hade vi tur att planet körde igen tiden. Signe och jag sprang till nästa plan och hann med. Signe tyckte det var kul att vi åkte tillsammans och att vi skulle till mormor.

Mormor skulle hämta oss och det gjorde hon men hon hade moster och Ian med sig. Det var en glad överraskning!! Vi åkte hem till mormor och åt lunch. Jag pluggade och pluggade... åt middag och var och handlade godis. Jag behövde verkligen godis för att klara tenta. Vi somnade ganska tidigt och sov gott.

Jag gick upp tidigt. Signe sov som en stock. Mamma höll mig sällskap och då jag ätit frukost gick jag till bussen. Upptäckte att det gick en buss från mamma till skolan, utan byte. Tog 24 minuter!! Hittade min gamla tentasal där jag hade tentat många gånger förut. Hade laddat med te och godis...

Hämtade tentan och tänkte: nu har jag fått fel papper! Kände inte igen en enda fråga... när jag kollade lite mer kände jag igen någon men tänkte faktiskt gå redan innan jag hade börjat. Ångrade mig och började tänka. Satt faktiskt kvar där i nästan två timmar, nog ett rekord. Till slut hade jag svarat på så många frågor att jag kunde hitta på svar på och får jag rätt på alla mina svar så kan jag klara mig men det är nog större risk att jag få återkomma den 16 november!!

Det var fint väder. Jag tog mig ner till stan och plockade en massa kastanjer längs vägen. Det finns inga kastanjer i norrland och det måste barn få leka med. Ska plocka både till mig och till förskolan. Hade shoppinghumöret med mig och handlade te, julklappar till barnen och kläder till mig. Åt lunch med Helena. Det uppskattas verkligen av en småbarns mamma att få äta lunch i vuxet sällskap. Bara man får komma hem och mysa med barnen sen!! Signe hade haft det jättebra hos mormor och de hade handlat fika som vi åt då jag kom hem. Det var skönt att äntligen ha tentat så man kan slappna av lite. Det dröjer minst en vecka innan jag får resultatet.

På kvällen tog jag Signe i vagnen och gick till moster. Hon var så glad över att få åka vagn. Vi fick mat och fika och stannde så länge som Signe ville. Hon lekte lite och tittade på film. Men till slut tyckte hon nog att vi hade pratat färdigt och att vi skulle åka hem. Vi tackade för oss och åkte hem. Vi pratade lite med mormor och Thomas innan vi gick upp och sov. Lägger mig tidigt och sover länge, en bra kombination. Fast jag vaknade tidigt alla dagar... men man behöver ju inte gå upp. Signe sov som en stock varje natt och jag fick knappt liv i henne på morgonen.

På fredagen åkte vi till stan, Malmö city med mormor. Vi köpte lackskor till Signe och lite kläder till barnen, jag fick också en tröja, lite leksaker och annat kom också ner i väskan. Det blev tungt... vi åt lunch på ett mysigt fik. Jag åt afternoon tea till lunch, ingen 5:2 här. Vi gick till morbror Johan och nära honom köpte mormor en galaklänning. Mia kom och vi gick upp till Johan och kollade hans lägenhet. De har fått till glaspartierna i köket och det ser mycket bättre ut än förut. Vi gick sen, jag och familjen och Mia och fikade.

Signe hade hela dagen längtat efter att få åka buss och nu äntligen fick hon åka buss. Hon och mormor tog bussen hem. Jag och Mia satt kvar en stund till och sen tog jag också bussen till Emporia. Där handlade jag lite till och så träffade jag Ann-Catrin. Vi åt middag, en lång middag och det var trevligt. Att igen få umgås med en vän utan störande moment var underbart! Till slut kändes det som om vi borde gå... det blev mindre och mindre folk vid borden. Jag fick skjuts hem och då jag kom hem var Signe fortfarande vaken... vi fikade lite innan vi gick och la oss.

På lördagen åkte vi till kyrkogården efter frukost. Vi kollade in min farmor och farfars grav och planterade lite blommor där. Vi var även på morfar, min pappas minneslund och la blommor. Vi tände ett ljus och pratade om morfar för Signe. Hon plockade kastanjer och jag bokollon. VI lämnade mormor och hämtade Ian. Åkte och handlade lunch åkte hem till mormor för att fixa lunchen. Jag, moster och barnen åkte sen till bokskogen och åt och lekte. Det blev så fint och härligt väder. Det var så kul, barnen njöt och hade så roligt tillsammans. Då vi kom hem, klädde vi oss fina och sen kom även morbror Johan och Suss. Vi åt mat, efterrätt och umgicks hela kvällen. Vi får ju passa på då vi är hemma.

Det blev sent men vi tog sovmorgon på söndagen. Jag packade innan frukost och det blev en tung väska. Jag kunde knappt ta ner den från trappan. Vi hjälpte mormor med klänningen och sen fick vi åka till flygplatsen. Vi skulle äta lunch där men de hade stängt på helgen och nu fick vi äta på 7 eleven, inte så mysigt...

Vi flög hem och kom hem till en glad familj. Irma var så glad över att se mig men Elvira verkade inte märka att jag varit borta... De hade ju varit hos farmor då vi var hos mormor!

Borta bra men hemma bäst. Går det åt pipan med tentan fick jag i alla fall en liten minisemester i skåne

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards