Alla inlägg den 7 december 2013

Av Carina - 7 december 2013 22:06

Igår var jag äntligen ledig i fredag och kunde umgås med mina barn. Nu är det äntligen har det blivit vinter och vi åkte in till Jamtli och gick på julmarknaden. Vi träffade Anna och hennes tre barn där. De lekte lite och sen gick vi till tomten. Vi fick stå i kö för det var en förskola före oss... vi fick lite varm saft, pepparkaka och tid på oss att skriva önskelistor. VI hade redan skrivit en hemma men Signe skrev en till. Där hade även jag skrivit, efter Signes diktering, att hon ville ge sin napp till en av alla tomtebebisar. På önskelistan stod även en mjuk hund, en pyjamas men en hund, eltandborste, böcker, bilar och skidor. Vi fick även skriva barnens namn på klisterettiktter och det ska tydligen komma ett paket i brevlådan. Till slut fick vi komma in. Irma var arg som ett bi och men då de väl kom in till tomten blev alla tysta och blyga. Jag fick hålla deras talan, tomten fick Signes napp och deras önskelista.

Därefter fick Signe rida en sväng på en häst, och det gillade hon. De fick åka en ovanligt lång runda, tur det för det var dyrt... Hon är blyg men tuff ändå. Hon åkte iväg på hästen själv och tvekar inte en sekund. Vi fikade innan vi åkte till affären och handlade där även pappa dök upp.

Det har varit fullt upp den senaste tiden. Först tentade jag och det tar på krafterna, har ännu inte fått svar... och sen kom farmor och farfar. Vi satte upp väggarna på ovanvåningen, vi fick lite städat, farmor bakade lussebullar och så kom Lotta och Kenneth på besök. De åkte hem på måndagen och då åkte Thomas till Stockholm och var borta några dagar. Det var fullt upp på jobbet och hemma och på fredagen kom mormor och Thomas. Vi hade inte hunnit städa knappt!!

Det var kul att de kom och det var fullt upp då de var här med. Vi gjorde köttbullar, brunkål, skinka, pepparkakor, klenor och mycket annat. Synd bara att tiden går så fort. Denna vecka har gått lika fort men nu hoppas jag det blir lugnare. Jag är ledig måndag och tisdag och ska mysa och städa.

Igår när det var dags för läggning trodde vi att det skulle bli gnäll från Signe utan napp men icke. Hon var nöjd med snutten och sa bara att jag är inte trött men somnade gott. Även nu ikväll somnade hon gott... härligt. Men hon var med på detta själv och pratar mycket om tomtebebisarna, hur de har det och så. Imorgon kommer det att ligga ett paket till henne i sängen.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards