Alla inlägg den 19 januari 2014

Av Carina - 19 januari 2014 22:29

Jag är så otroligt tacksam över att jag till slut fick tre söta flickor. Vägen dit har varit lång... först hittade jag ingen pappa till mina barn. Då jag väl hittade honom gick det sisådär men... Nu har vi sex barn,  tre på jorden och tre i himmeln. Jag älskar er över allt annat! Jag förundras varje dag över hur fina barn jag har och berättar hela tiden för dem att jag älskar dem. Tänk att jag fick så fina barn   

Under helgen har en liten kille förlorat kampen mot cancer och så känner jag ännu mer tacksamhet över mina små gullungar. De är som vildar ibland (kanske inte om man jämför med andra barn men i vår värld), de bråkar med både varandra och mig, de kommer och kramas och vill sitta i knäet, de leker med varandra och kiknar av skratt. Jag har följt hans öde in några år och har varit så ledsen i helgen. Det är inte meningen att man ska dö när man är barn! Jag har allt för många dåliga exempel på det. Min egen bror som dog då han var 10 år. Jag minns faktiskt inget av honom egentligen. Det jag minns har jag nog fått till mig av någon annan. Jag vet inte vad han tänkte och tyckte, hur skulle ha bli som vuxen. Är han i Nangiala? Är mina barn där? Är min pappa/morfar där?

Jag pratar ofta med min mormor, som dog 1999. Jag berättar för henne om mitt liv. Speciellt berättar jag det som jag är stolt över. Jag har börjat pratat med min pappa också men det har tagit lite längre tid. Innan min mormor dog var det farmor jag pratade mest med. Undra när jag ska prata lite mer med min änglabarn?


I helgen har Signe och Thomas varit i stugan och byggt en säng till barnen. Jag och småtjejerna har varit själv hemma. Jag tänkte hinna med att göra en mass saker men dels känner jag mig lite krasslig men mest har vi bara myst tillsammans. De har upptäckt att de inte har en stora syster att konkurera med utan de har velat sitta i knät hela tiden. En på vart ben, vi har ätit mat och sen suttit i knät, vi har kollat tv och suttit i knä, vi har läst saga i storsängen och läst saga innan sängen. Igår var vi ute och de åkte sjärtlapp, pulka och gjorde snöänglar. Vi har ritat, hjälps åt att baka, handla, laga mat, dukat och idag badade vi ihop. Vi har helt enkelt myst hela helgen!

Jag har plockat ner alla julsaker (tror jag, kom nu på några fler saker...) förutom ljusstakar och stjärnor. De tar jag en annan dag. Nu står det fullt med lådor överallt, får ta upp det till vinden imorgon. Då kommer även resten av familjen hem igen och sen blir det simskola. Vi hinner knappt ses innan Thomas åker iväg till Bollnäs på tisdag! Jag ska i alla fall simma imorgon kväll, ett nytt aktivare liv börjar då! Kände då jag drog barnen i pulka i helgen att jag borde få bättre kondis... lite mer astmamedicin kanske? Ska kolla om jag kan hämta ut mer! När det är kallt ute så blir det inte bättre med astman!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards