Alla inlägg den 15 maj 2014

Av Carina - 15 maj 2014 21:32

Idag har jag blivit helt försälskad i Söderköping. Ännu en anledning att leva vidare, dit måste jag igen... Det fanns flera torg, många små affärer, ett konditori, ett bra glassställe där de gjorde glassen själv, Göta kanal och mycket mer. Först trodde vi det bara var ett torg där fikade på ett kondis men sen blev det bara bättre och bättre... inte nog med det för vi träffade vår favorit doktor från KK där. Han var vår trygga man då vi väntade och fick barn. Han var aldrig med på några förlossningar men innan och efter och var helt underbar. Skoj att träffa på han så här långt efteråt.

Innan dess var vi i Trosa och åt dyrt och inte speciellt gott. Får åka dit där en gång till också för jag blev lite besviken. Vi har ju haft tur med vädret och det gör ju mycket till.

Nu har vi checkat in på Scandic Väst i Linköping. Här hinner vi inte turista för imorgon är det Astrid Lindgrens värld som gäller. Mormor och Thomas kommer också upp och det ska bli jättekul! Dessutom ska ju sommaren komma imorgon.


Idag har jag inte hunnit tänka så mycket på livet efter den 27 maj men att denna trippen kom väldigt lägligt. Vi hade redan tagit ledigt. Visserligen fick vi flytta lite på dagarna men skulle jag suttit hemma denna veckan också hade jag blivit helknäpp tror jag! Nu skingras tankarna hela tiden och jag njuter av fulla drag av livet. Hade dock önskat att förkylningen hade velat ge med sig. Hostar och snyter mig konstant... men i Söderköping hittade jag en hostmedicin "Kvacksalvardroppar" från Lillhärdal i Härjedalen. Tog en matsked nu ikväll och det smakade sådan hostmedicin mormor kokade när jag var lite. Hoppas på under!!


En dag jag funderat på idag är att alla tror att jag fixar det för jag är så stark. Det var likadant då Gabriel föddes och dog, men har man något att välja på? Antingen lägger jag ju mig ner och väntar på döden eller så fortsätter jag leva. Ändå kan jag tycka att jag är nojig och inte alls så stark. Visserligen latar jag mig ibland men jag har svårt för att ligga länge... då kommer jag på massa saker jag vill göra och får ny energi av det. Jag brukar ínte heller hänga hos doktorn om jag inte abolut måste. Så blir jag sjuk så hoppas jag att min energi räcker både till atta bli frisk och att hitta på roliga saker mitt i!

Idag har vi köpt en ny husvagn och jag har inte varit så aktiv i det beslutet men visst ska det bli bra med en husvagn där man slipper bädda upp och ner hela tiden. Så nu får det blir husvagn i sommar. Jag är dessutom inne på att beställa flyttstäd utan att flytta. Att någon kommer hem och storstädar rejält där hemma för trots min energi lägger jag inget krut alls på städning. Har så mycket annat roligt att göra och det blir aldrig bättre. Efter en kort stund är det likadant igen!


Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards