Alla inlägg den 24 maj 2014

Av Carina - 24 maj 2014 22:31

Jag är fortfarande trött men det börjar ge med sig och det gör även förkylningen. Sakta med säkert… den har suttit i länge nu. Tankarna däremot håller sig inte borta. Nu närmar det sig tisdag och jag kommer nog att vara helknäpp på måndag kväll och tisdag förmiddag. Idag har jag funderat på att ända sen Signe föddes har jag varit trött. Det är ju i och för sig inte så konstigt. Det kanske visserligen inte var förrän hon var ett år och jag blev gravid igen så jag ha alltså varit trött i 3 år nu! Jag har ju tänkt att det är pga sömnbrist, att jag saknat vanligt umgänge, egentid, att jag alltid är med mina barn och nu sist att jag dessutom ska hinna med att arbeta. Jag har varit trött i omgångar och grinig. Ofta har det blivit bättre om jag har varit ute och promenerat och fått tänka egna tankar men nu undrar jag lite mer över detta? Kan hormorerna som jag åt då vi gjorde äggdonation gett mig denna knöl? Jag vet ju att det är ökad risk för bröstcancer om man gör äggdonation och ännu mer risk är det om man gör IVF. Gäller det bara bröstcancer? Jag har inte tänkt så mycket på det tidigare då jag inte drabbades. Skulle det vara så är det värt det! Jag har hellre ett liv med barn i några år än att vara utan och frisk. Min egna lilla familj är mitt allt. Jag skulle inte vilja vara utan dem i en sekund ens. Jag har ju inte heller kunna påverka och gå tidigare till doktorn. Denna knöl har ju funnits där länge? Hur länge? Men jag har ju inte känt den tidigare och gick faktiskt till doktorn ganska tidigt för att vara mig. Blod på fel ställen skrämmer mig som tur är! Jag tänker mycket på vad doktorn ska säga. Fast jag har berett mig på det värsta kan man inte vänja sig vid den tanken. Igår såg jag programmet Jills veranda då Kristian Gidlund var gäst. Han såg ju verkligen sjuk ut. Jag har dessvärre inte gått ner många av de kilon jag skulle behöva. Jag känner mig inte heller sjuk. Vad skulle hända om jag behövde andra organ? Jag tror själv att jag har ett super hjärta. Dels för jag är så snäll men också för jag har bra värden rent fysiskt. Kan man få nya lungor utan att få nytt hjärta? Hur skulle jag reagera om jag fick cellgift? Jag mår ju lätt illa, kommer jag att bli däckad och inte orka något alls? Hur ska det fungera om jag behöver strålas i 7 veckor och behöver vara iväg från familjen hela veckorna? Det skulle ju vara skönt att vara borta några nätter och få sova ensam och få sin egen tid men efter en vecka skulle jag vara nöjd. Kanske kan jag inte få cellgiftet här i Östersund heller, det vet jag ju inte. Jag har svårt att planera efter tisdag. Nu har jag visserligen fixat barnvakt till den 3 då jag ska till Sundsvall med jobbet och sen ha sommarfest samtidigt som Thomas ska utbilda sig i Sundsvall. Även den 9 juni då jag ska gå Vårruset och Thomas ska tacka av en pensionär i Gävle och stanna där tills nästa dag. Annars vet jag itne om vi kan planera för nästa vecka. Det kan ju gå fort om de hittar något. Hittar de inget så ska jag ändå opereras, när då? Inte vill jag vänta tills i höst!! Jag har ju trots allt även lite fysiska besvär av den där knölen. Igår fick vi hem nya husvagnen och i eftermiddags fikade vi där och började städa ur och packa in. Vi hade tänkt sova där i natt men det ska ösregna. Det började i eftermiddags och det ska regna tills måndag natt… det är tom en klass 1 varning och då är det inte så kul att sova där ute. Nu är jag lite mer sugen på att åka iväg på tisdag eftermiddag oavsett besked. Då ska det vara fint väder. Jag får ofta höra att jag är så aktiv och att vi alltid hittar på något. Kanske borde jag lugna ner mig lite och tänka lite mer på mig själv. Det är ju det jag gör. Hörde idag en dokumentär med en kille som hade tre diagnoser, ADHD, asperger och tourettes syndrom. Han sa då att han blev rastlös och otrevlig då han inte hade något att göra och inga aktiviteter inbokade. Det skulle hända något hela tiden. Jag har jämt sagt att jag har en släng av ADHD och då han sa det kände jag att precis så är det. Jag mår inte bra av att inte hitta på något. Har jag inget för mig lägger jag ner mig och gör ingenting. Samma med ordning och reda. Har jag städat hemma och undanplockat får jag ingen energi att göra något utan blir lite apatisk. Precis så är det så jag kommer fortsätta med att var aktiv. Jag vet inte hur jag tänker göra nästa vecka ännu. Jag borde varit sjukskriven denna vecka känner jag så jag kanske skulle vara det nästa vecka istället. Jag vet inte om jag gör så mycket nytta ändå på jobbet! Jag är ju inte pigg. Idag hade vi Ö-barna dagen på förskolan och jag sa till Thomas att jag tror ni får åka själv så kan jag vara hemma och sova. De åkte iväg men jag kom tre färjor senare… kunde lite låta bli. Vädret var inget vidare men det var fullt med folk där. Vi hade tur att regnet uteblev. Barnen for omkring och fick kolla på kaniner, rida på grannens häst. Signe vet dessbättre inte om att det är en ridbar häst så nära… De var på sagostund på bokbussen, var med på klurigheter även det på bokbussen och fick var sin bok som pris, de lekte på vanliga lekplatsen, gjort kort med stämplar och så träffade de Birger. Nils och Signe hade en diskussion om hur han skulle komma dit. Han tar nog sin bil sa Nils, nej sa Signe han bor i Storsjön och har ingen bil, han simmar hit. Signe grät då vi skulle åka hem och ville inte följa med. Men hon var nöjd när hon kom hem och fick fika i husvagnen. Vi byggde pussel. Fick veta på utvecklingssamtalet att Irma var duktig på att bygga pussel. Jag har köpt några träpussel via nätet och tog med några ut till husvagnen. Det stämde, Irma är bättre än Signe på att se vart bitarna ska sitta. Elvira är fin på att se till att bitarna passar om det behövs lite våld!! Vi spelade även memory och då bestämde Irma vilket kort hon skulle ha, hon behövde inte ha par utan valde ett kort hon gillade. Signe däremot är duktig, inte lika duktig som sin mamma förstås!! Vi tänkte grilla men regnet gjorde att vi åt köttfärssås och det uppskattades av barnen. Detta var jättegott sa Signe. Köttfärsås och basketti!! Tidigare sa hon beskit om spagetti men nu har hon ett nytt ord. Jag fick även en morsdags tårta i förväg. Undra just om min man har köpt något tills imorgon? Undrar också om jag får frukost på säng? Funderar ju naturligtvis om det är min sista Morsdag? Det ska även regna hela dagen imorgon så det blir väl till att städa lite inne. Jag fundera på att rensa ut bland barnens leksaker. Det är bakluckeloppis igen i grannbyn om två veckor. Kanske skulle jag ha bättre tur då? Annars kanske jag skulle sy paljettklänningarna till tjejerna och kungamantlarna som jag köpt tyg till, gardin till Irma och Elviras rum uppe och något att hänga på väggen i lekrummet nere. Får se hur jag mår imorgon! Jag skulle helst vilja rensa ogräs men hällregn och 10 grader är inget kul väder för uteaktiviteter. Igår förmiddag gick jag en runda i trädgården och kollade på alla buskar, träd och blommor. Vi kommer att få blommor på körsbärsträd, äppleträd, plommonträd, vinbär och hallon. När jag och Thomas tog en kort sväng på kvällen hade redan körsbärsträdets knoppar slagit ut och blommade!! Roligt! Mina backsippor blommar för fullt. Jag ska nog sätta ihop dem så jag får en rejäl bukett att titta på. Det växer så det knakar nu och inte lär det växa mindre med allt regn nu!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards