Alla inlägg den 2 juni 2014

Av Carina - 2 juni 2014 22:41

Det börjar nog landa nu med min lilla sjukdom. Jag börjar kanske acceptera att det är så här. Jag känner mig ganska säker på att det kommer att gå bra och jag har erkänt för flera att jag har cancer, personligen. Det är mycket lättare att erkänna här genom bloggen. Jag har två syften med denna blogg. Det första är att jag inte gillar rykten. Jag vill att alla ska få samma information och så är jag inte så hemlig av mig och jag delar gärna med mig. Det finns säkert dem som tycker att man borde hålla saker för sig själv men de behöver ju inte läsa i min blogg… För det andra är det för min egen skull. Får jag mina tankar på pränt blir de inte lika farliga. Det är ens egna hjärnspöken som är värst. När jag har mått som sämst har det hjälpt att skriva i bloggen och det är bara för att då försvinner tankarna från mitt lilla huvud.

Det tar på krafterna att hålla på i trädgården. Jag har ju dessutom fått för mig att vara extra aktiv intill operationen så min kondition går från noll i två kanske. Idag har jag gått flera gånger för jag glömde plånboken i bilen… och det var varmt. Idag ha de varit så varmt att även jag ville sitta i skuggan och äta. Efter halva tiden gick vi ut och satte oss i gräset och åt färdit för det blev för kallt. Signe hade önskat pannkakor så jag gjorde ett gäng, tänkte då har jag i frysen. Trodde jag ja! Elvira åt som en häst. Hennes hunger verkade aldrig ta slut. Efter den picknicken hade jag blå barn (drottningsylt) men det gör ju inget. Vi tänkte så idag men vi orkade inget utan gjorde just ingenting.

Innan på dagen var jag och tog prov på Frösö hälsocentral, där kan de ta prover!! Denna gång behövde faktiskt hon två försök men annars tar hon alltid det på första försöket. Man ska boka tid men det struntade jag i och hoppades få komma till ändå och det fick jag… tog mig sen till stan. Började på Dollar, fortsatte till Lindex och tillbaka till Dollar igen och hämtade plånboken som jag lagt i bilen som jag parkerat där. Det blev som sagt en extra tur men det gjorde inget. Jag hade en lista med mig som jag handlade efter. Har idag handlat mjukisbyxor, jag gillar annars bäst jeans men efter operationen kan det nog vara skönt med mjukisbyxor. Inhandlade en hög med sommarklänningar till tjejerna för 50 kr styck på H & M, Irma vill bara ha klänning nu för tiden och det kan de väl få ha. Åt lunch med en kompis och handlade vidare innan jag stängde plånboken och åkte hem. Jag har köpt doktorsväskor till tjejerna som de ska få då jag har legat inne och kommit hem igen. Det kan behövas lite systrar här hemma då som tar han om mig.

Irma kommer att gilla mitt sår. Hoppas bandaget är lite blodigt så hon blir riktigt nöjd. I helgen trillade hon och slog upp knät. Vilken unge som helst skulle ha skrikigt i minst 15 minuter men inte Irma. Hon kom jublande in och ropade, mamma jag har blod på mitt ben. Visade sen även om upp stenen som hon slagit sig på. Hon gillar verkligen blod. Så en doktors väska blir nog bra.

Imorgon ska jag åka till Sundsvall med mina kollegor på studiebesök och sen blir det middag på kvällen. Jag får hjälp av grannen på morgonen och vakta barnen innan Tobbe kommer och hämtar dem vid färjan. Allt för att jag ska hinna med tåget. På eftermiddagen hämtar Stina dem innan pappa kommer och hämta senare i kväll. På onsdag ska jag göra klart en del på jobbet innan jag går på ledighet. Först kommer jag ju att vara sjukskriven och sen har jag semester och föräldraledighet. Vet ju inte ännu hur länge man blir sjukskriven. Säkert inte så länge som man vill! Det var ju lämpligt att det sammanföll med semestern. På torsdag blir det sjukhuset hela dagen.

Började fundera på mina studier igen idag. jag ska nog kontakta någon högt uppsatt person på psykologiska instutionen i Lund och kolla om jag verkligen inte kan får en hemtenta. Jag klara ju inte salstentan men å andra sidan gick jag den kursen 1998! Får jag inte gör det så skiter jag i den och tar en ny kurs istället. Jag har sökt en mamma kurser i höst. Hoppas på bättre lycka så jag kan få ut min examen. Det hade inte varit fel. Snart passar jag utmärkt som en kurator så mycket som jag gått igenom och bearbetat! Har i alla fall lärt mig en massa på vägen. Får se om jag tar kontakt med kirurgens kurator efter detta. Det beror lite på. Nu verkar doktorn så otroligt bra och lätt att prata med och då finns det inte lika många frågor kvar. Jag har ju redan tagit reda på att det finns kuratorer där och tänker använda mig av dem om jag behöver.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards