Alla inlägg den 19 juni 2014

Av Carina - 19 juni 2014 22:08

Nu är jag hemma J helt underbart. Idag har jag inte varit pigg. Det var inte min sänggranne heller så vi undrade om det var vädret som gjorde det. Det är ju vinter här i Jämtland, eller har varit. Idag var det 13 grader och sol. Jag fick ju byta rum igår, min grannfru åkte hem och det kom in någon nyopererad som behövde enkelrum och jag fick flytta. Nu hade jag ingen utsikt längre men jag fick ju åka hem. Vi pratade med varandra en hel del under det dygnet jag bodde där inne. Min första granne var ju också talför och då var även jag det. Det var ju innan jag blev opererad. Nästa dam var förvirrad och hade hallucinationer, bad hela tiden och ursäkt och jag var så slut jag inte orkade lyssna och svara på henne. Hon fick som tur var åka hem efter några dygn. Därefter kom det en annan tant och hon var trevlig med fick åka hem efter en natt. Sista damen var där i flera dagar vet inte hur länge. Hon var en otroligt gullig tant och henne var jag lite kär i men hon hörde så dåligt så vi kunde bara pratat då jag satt sidan om henne det var synd. När hon åkte hem fick jag flytta in till gubben. Han hade operarat samma som jag men nu hade det spritt sig och hade inte långt kvar… det var lite jobbigt men vi pratade om det. Jag passade på att ställa alla frågor jag hade och det är precis som det är helt okej att prata om sånt då man ligger där inne. Man pratar mycket skit och kräk. Det förhöjde i alla fall lite att få prata med någon om dagarna.

Jag fick åka hem idag äntligen. Fast jag kände min sjukare än någonsin. Jag var helt slut orkade knappt gå i korridoren. Jag har fått med mig en massa stomiprylar, Fragmin sprutor som jag ska ta själv… underlägg och så fick jag ett sjukintyg. Är sjukskriven augusti ut och det känns så otroligt skönt. Denna resa har dragit upp så mycket annat som våra tre barn i himmeln, pappas död och hela Gabriel tiden. Hoppas jag hinner fixa till mig innan dess annars verkar jag ha ett bra stöd på kirurgen. Träffade även kuratorn en sväng idag men idag kände jag min mycket bättre. Fast jag inte åt direkt någon frukost idag heller så visste jag att det skulle bli bättre (vilket det inte blev men det kanske blir bättre imorgon?) dessutom skulle jag ju få åka hem.

Jag hann inte hem förrän jag kräktes men det kan ju varit för att jag åkte bil. Känner mig lite som en bulimiker som handlar men kan inte äta. Thomas har köpt massa gott som vi ska äta imorgon, glass och frukt. Det var underbart då barnen kom hem. Irma och Elvira kom springande till mig. Även Signe kom till slut. Vi kollade lite på film och åt glass i soffan efter middagen. De är så otroligt intresserade av stomin. Irma stod och kollade på bajset och vips så kom det mer… hon blev så snopen och hoppade åt sidan. När jag senare skulle hjälpa henne sa hon, pappa kan hjälpa mig du ska bara bajsa hela tiden…

De var med alla tre då jag tömde stomin, tuffa brudar. Då kräktes jag igen! Jag har inte ätit så mycket idag men det blir kanske bättre imorgon. Efter har jag mått bättre. Signe och jag gick ut en stund i trädgården efter det att Irma och Elvira somnat. Jag gick och tittade på alla träd, buskar, blommor och landet. Satt en stund på trappen och det var så underbart att få andas frisk luft. Efter det har jag ätit lite mer och nu ska jag hoppa i säng.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards