Alla inlägg den 22 juni 2014

Av Carina - 22 juni 2014 11:52

Jag är inte helt vän med min stomi. Den gör ont, luktar illa och sitter i vägen. Det kan ju bero på att den ömmar och då vill jag helst inte ha något på där. Det känns lite som om den är i en värld för sig själv, jag har inte accepterat den ännu. De säger att den knappt ska märkas men jag tycker den är i vägen hela tiden. Känner mig smutsig och ofärdig. Så jag hoppas såret i magen läker fort och bra så jag kan få bort den. Jag äter värktabletter hela tiden och märker inte mycket skillnad utan har ont hela tiden. Får kolla imorgon om jag ska äta något annat eller…

Irma vill inte vara nära mig för stomin och tycker att jag bajsar hela tiden. Signe däremot är en tuffing. Hon kom in på toa då jag bytte påse. Jag sa till henne att hon kunde gå ut om hon vill för det skulle se lite läskigt ut men hon ville se. Hon var inte ett dugg brydd på hur det såg ut utan frågade bara om vad det var och hur det gick till. Hon frågar mycket om allt och även om detta. Det är ju naturligtvis konstigt att bajset kommer ut på magen.

Nu ska jag prova att tömma på påsen på ett annat sätt och torka av med våtservetter och se om det kanske inte luktar lika mycket då. Allt luktar ju fis… så måste jag byta kläder hela tiden eftersom de också tar lukt.

Jag känner mig faktiskt piggare idag. Jag sov bättre i natt och var bara uppe och tömde påsen en gång vid sex tiden. Det var inte nödvändigt men då passade jag på att ta värktabletter. Kunde även sen sova på sidan vilket har varit omöjligt.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23 24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards