Alla inlägg den 8 juli 2014

Av Carina - 8 juli 2014 22:42

Första natten med citodon. Jag tror det är bättre. Jag sov inte så bra i natt heller men det är också tropisk värme ute… jag har fortfarande ont men det är bättre. Dock har jag mer och mer hosta! Det har ösregnat rejält i natt och det behövdes. Det har varit så torrt och det ska bli sommar igen imorgon. Det ska bli högsommar igen – underbart.

Det känns bättre med citodon. Jag har ju inte så mycket kraft men jag har varit mycket aktivare idag än på länge. Jag har inte legat så mycket. Jag har däremot mått lite illa och ätit lite dåligt. Det kan ju bero på att mannen gjorde en fläskpannkaka som var hur fet som helst… inte så god. Blev lite besviken för var sugen på en vanlig fläskpannkaka men jag ska inte klaga. Jag får maten tillagad och serverad.

Det regnade under förmiddagen men det var så kvavt och varmt. Så vi satt ute på altanen för att få luft. Jag tror nästan jag får ta mer astmamedicin för det kanske det jag hostar av. Jag är ansträngd för även då jag pratar hostar jag och behöver jag skrika på barnen hostar jag rejält.

Idag var jag lite sugen på att bada i poolen men stomin hindrar mig. Jag kan bada i en halvtimme men det känns lite osäkert. Jag ska köpa en gördel så den håller sig på plats och det blir bra även till vardags. Jag håller gärna i den då jag går och tycker att den sitter i vägen hela tiden. Barnen fyllde lekstugan med pallar och bord och så fick de lite fika grejer av mig som vi rensat ut som de kan ha där.

Anna, Pernilla och barnen kom och åt på kvällen. De gick lite kring en het gröt men sen började Signe och Alice leka och de andra tre lekte. Elvira var dock lite mittemellan och satt mycket i mitt knä. Det var kul att de lekte så bra. Vi såg knappt röken av barnen. Det var kul att träffa Anna och Pernilla, vi ses inte så ofta. Nu bor vi ändå bara 5 mil ifrån varandra. Vi grillade skinkstek och det smakade bra. Det blev jordgubbar till efterrätt. Det är så fint väder och man vill inte gå in. De åkte hem vid halv nio och det känns som det vore klockan 5 på eftermiddagen. Inte lätt för barnen att komma i säng i tid. Våra barn fick bada och tvätta håret i badkaret på förmiddagen idag. Det går ju inte att ta på kvällen för det är alltid så sent då de lägger sig.

Det är mycket som ska göras men då det är så varmt så orkar ingen. Dock har Thomas och Thomas börjat röja i kallgaraget och de ska börja på lyften som vi ska kunna ta upp saker med på loftet. Mamma och Thomas bestämde sig för att boka om resan och istället åka hem på fredag. Det känns bra nu när jag känner att jag blir piggare. Så imorgon ska nog mamma, jag och barnen åka till Hara brygga.

Av Carina - 8 juli 2014 11:13

Vilket underbart väder! Men vad gör det då jag mår som en skit. Jag har ont, ont, ont… Nu mår jag inte illa längre, eller inte så ofta. Jag har inte kräkts på två dagar och jag äter bra. Igår till frukost åt jag två mackor, det är ett rekord. Jag har legat mycket och suttit mycket men inte gått så mycket. Mamma och jag rensade bort ogräs från rabarberna som vi har flyttat. Det var det enda jag har gjorde igår och marinad till köttet.

Nu är nästan lekställningen klar förutom sanden i sandlådan. Det har blivit en lite lekstuga och en ny trapp upp till ovanplanet. Det är tak över där och den är jättefin. Mellan varven grävde Thomas upp växter som vi satte i den nya rabatten. Barnen badade i flera omgångar i poolen och även lite i vattenspridaren. Jag önskar så att jag också kunde bada med barnen. Det kan jag helt tekniskt men inte kroppsligt. Jag har så ont.

Idag har vi varit på Andersön och ätit lunch och badat. Det är ju helt otroligt sommarväder och vi behövde göra en liten utflykt. Vi hade med oss varmamackjärnet som vi gjorde varma mackor i, grillade korv och köttbullar. Barnen och mormor badade och jag hade med mig min solsäng och låg i den mest hela tiden. Jag pratade med stomisköterskan i morse och hon ska lägga ut ett recept på en gördel som jag kan ha över stomin då jag badar. Jag ringde även koordinatorn men hon var svårare att få tag på men till slut så. Hon har nu fixat ett citodonrecept till mig och förhoppningsvis kan det mildra smärtan.

Vi åkte hem vid tre tiden och då var vi så mätta på sol att jag somnade i sängen och barnen fick se på film. Det ska tydligen regna i natt och morgon förmiddag. Det behöver vi! Igår åt vi älgfilé och vi får äta det idag igen… vilka rester! Nä, vi tog upp för mycket och nu grillar vi nästa bit. Imorgon får det bli vanlig mat igen! Jag hoppas verkligen det blir bättre nu. Jag kan tycka att det är marginalt bättre idag men ändå skit. Man kan ju bli trött av citodonen tror jag men man kanske inte behöver äta de hela dagen? Man kan kanske ta Alvedon mitt på dagen?

Vi satt ute länge, nu är det mysiga kvällar. Det är varmt och skönt. Jag tog min första dos citodon och hade fått brustabletter, det är inte min favorit men det var inte på allra värsta viset. Sköljde ner med lite brieost.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards