Alla inlägg den 15 juli 2014

Av Carina - 15 juli 2014 23:22

Jag vaknar varje morgon vid sex-tiden, ibland blir det närmare sju men ändå. Då är jag ganska pigg och går upp och tar min medicin, sätter sen på radion och spelar lite på telefonen. Därefter somnar jag som en stock och vaknar knappt då jag blir väckt vid halv nio. Så egentligen borde man väl gå upp vid sex tiden men oj så skönt det är att få somna om.

Idag har jag inte legat många minuter. Vi åt frukost sent och sen en tidig frukost för sen fick vi gäster. Thomas fixade lite inför trädfällningen innan lunchen. Jag började göra en smörgåstårta men upptäckte att jag saknade majonnäs. Fick ringa Magnus och de handlade på vägen hit. Thomas moster och morbror kom hit då vi åt lunch. Han tog direkt tag i trädfällningen och hann fälla den stora tallen vid lekställningen innan fikat. Den var svårast att fälla då det inte fanns så mänga ställen som den kunde trilla åt. Dessutom ville vi behålla nedandelen på tallen så vi kan använda den till gungställningen som ett ben. De andra två tallarna fällde de efter fikat. Jag hade gjort en rabarberpaj som vi åt och sen gjorde jag klart smörgåstårtan.

De kapade sen tallarna i mindre bitar som de fraktade upp på vår pirra till garageinfarten. Där ligger nu ett gäng. De ska vi ta med till stugan och köra i sågverket. Där blir det bräder och listor. Vi måste bygga något häftigt av bräderna. Ett stort bord eller ett vindskydd. Kul att kunna återvinna våra egna träd. Nu har vi inte fler stora tallar kvar på vår tomt och vi har inte heller något träd som kan falla på något av våra hus vid ev stormar. Det känns bra.

Jag har idag varit ovanligt aktiv. Hoppas det inte märks för mycket imorgon. Jag har även beslutat att prova sluta med medicinen på kvällen. Hoppas jag sover gott ändå. Blir det inte bra tar jag en ny tablett imorgon kväll och låtsar som inget hänt. Jag ska ta och väga mig imorgon. Undra just om jag inte gått upp mina kilon nu igen, jag äter mycket bra nu. Jag ska se om vi ska gå till brevlådan imorgon. Vi har inte hämtat någon post idag.

Jag förundras lite över stomibajset. Ibland är det helt flytande och ibland får jag trycka ut det. Jag tycker ändå att jag dricker och äter ungefär lika varje dag. Idag höll jag på att blir riktigt orolig då det varit så otroligt löst i några dagar men just då jag bestämde mig för att ringa sköterskan imorgon händer det. Då kan jag knappt få ut bajset! Ringer inte imorgon… Idag ville Signe tvunget se på då jag bytte stomipåse men då var klockan över tio och hon borde sovit för längesen. Så imorgon får hon väl vara med.

Astrid och Magnus har lekt så med barnen och jag blir så glad i hjärtat. Samtidigt blir man lite ledsen då vi aldrig tar oss tid att leka så med barnen. De lekte med bollar och hade så otroligt roligt. Elvira var inte med lika mycket men Irma släppte inte Magnus. Både hon och Elvira jagade honom och ville ha hans uppmärksamhet hela tiden. Signe kom då på att hon kunde vara med Astrid och få full uppmärksamhet av henne. De är kloka barnen. De har visat upp hela registret idag.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards