Alla inlägg den 18 juli 2014

Av Carina - 18 juli 2014 22:41

Det märks då man varit aktiv en dag, idag har jag varit trött. Vi var dessutom vakna 1½ timme i natt då Elvira var ledsen och hade ont. Hon hade svårt att komma till ro och väckte även Signe. Hon somnade dock om ganska bra på madrassen på golvet i vårt sovrum. Till slut ville Elvira sova i sin egen säng och Thomas fick ligga där uppe med henne en stund innan hon till slut somnade. Så det blev sovmorgon för flickorna i familjen idag igen… Thomas däremot ställer klockan och går ut och bygger lite på morgonen innan vi vaknar. Men idag fick även han sovmorgon.

Fast jag inte är så pigg idag kan jag inte låta blir att göra saker. Efter frukost fick barnen leka med lera. En duktig mamma idag som låter mina barn få göra saker som de vill och som de inte får göra själv. Under tiden kokte jag jordgubbssylt. Nu blev jag sugen på att även göra jordgubbssaft så Thomas får åka iväg och plocka lite mer jordgubbar. Jag har ändå försökt vila lite mer idag men varit uppe mellan varven och gjort lite nytta. Efter lunch gick vi till brevlådan. Det är en bra utflykt. Vi plockar smultron längs vägen. Idag hade det kommit ett paket med dvd filmer. Jag har köpt det till mina barn då de varit så duktiga nu när jag varit sjuk, eller är sjuk. Så idag blev det Byggare Bob och Lilla Anna och Långa Farbrorn.

Jag var ute och plockade jordgubbar i vår trädgård. Det kändes på… men jag vill inte ha in Thomas stora fötter i landet för då krossar han gubbarna. Det blev drygt ett kilo. Jag frös in lite men så gjorde jag kräm av det mesta. Så det blir lunch imorgon. Barnen verkar ha tröttnat lite på jordgubbar som de är. Tänk när det är full fart på alla våra plantor då har vi gott om jordgubbar hemma. Thomas fick rensa ogräset i jordgubbslandet. Jag rensade lite i trädgårdslandet. Ska kanske rensa mer imorgon men då ska jag sitta på något. De är svårt att låta bli när det finns så mycket!

Jag har så ont i tänderna. Jag vet inte om det är för allt socker jag stoppar i mig? Eller isande tandhalsar? Svampen i munnen? Tandgnissling? Jag har svårt för att äta hårda saker. Nu har jag köpt en tandkräm mot ilande tandhalsar, får se om det hjälper. Jag har ju svårt för att borta tänderna, nu är det bättre men då jag mådde illa gick det dåligt. Så fort jag stoppar in tandborsten i munnen vill jag kräkas. Ostkrokar/bågar går dock bra att äta. Jag har gått upp 3 kg och jag hoppas det stannar där. Jag äter mycket nu och borde ju röra mig mer men jag tar det lilla lugna nu!

Det går lättare för mig att sköta stomin nu. Jag blir inte illamående längre då jag tömmer. Dessutom tömmer jag direkt i toaletten nu och det gör att det är lättare att sköta det på offentliga toaletter. Nu hoppas jag på att jag ska få mina gördlar som jag beställt snart så jag kan känna mig fräschare. Igår hade jag en snusnäsduk som jag knöt fast i byxorna så stomin hölls in och att det inte märktes så tydligt.

Jag har tagit mindre värktabletter nu några dagar och idag glömde jag att ta 14.00 pillan. Tog den istället klockan 16 och hade inte ont. Däremot på morgonen har jag ofta lite ont då jag vaknar. Ska snart även sluta med eftermiddagsmedicinen, men vågar inte skippa den helt ännu.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards