Alla inlägg den 21 juli 2014

Av Carina - 21 juli 2014 15:23

I morse försov jag mig. Jag vaknar ofta vid sex-tiden och går upp och tar min tablett. Nu vaknade jag kvart i åtta! Elvira kom ner till oss som vanligt i natt, även Signe och då var jag vaken. Sen somnade jag om rejält. Gick upp då och tog tabletten. Jag hade så ont igår så jag ville inte äventyra något idag. Det blev sen frukost som vanligt. Thomas var ute och jobbade i garaget på morgonen och även på förmiddagen.

Jag tog fram kläder till barnen och packade ihop en liten påse. Efter lunch åkte vi till Agdas kafé och fikade. Det blev lite senare än vad vi hade tänkt men så är det då man går upp mitt på förmiddagen så blir det lätt så. Jag vaknade ju ovanligt tidigt och skickade sms till Thomas men han hade inte tid att komma så därför blev det sent som vanligt.

Efter kaféet åkte vi till Anna och Pernillas stuga. Vi har inte varit där i sommar och det skulle kännas konstigt om vi inte var där en sommar. Det är kul att våra barn inte alls har någon startsträcka när de träffar deras barn. De börjar leka direkt då de ses och det gillar jag. Det är så skönt att hälsa på hos Anna och Pernilla för där kan man bara vara. De fixar med sitt och jag sitter där och njuter i solen. Thomas hjälpte till lite i mitt ställe. Jag känner mig lat. Jag bara sitter där. Kan inte lyfta och orkar inte så mycket. Vet att det är helt okej men det känns inte rätt. Vi stannade på middag och barnen lekte bra. Det kom nya gäster innan vi åkte. Gamla grannar till Anna och Pernilla som vi också känner. Hela högen ska komma hem till oss imorgon på middag så då ses vi igen. Vi åkte hem sent och på vägen hem körde vi inom Ica Maxi.

Klockan var 21.30 då vi gick in på affären. Inga av barnen hade somnat så vi gick in hela familjen. Vi var inte ensamma! Halv tio en söndag och det är fullt med folk i affären. Jag gick in med kundvagnen först så vi skulle hinna. Jag har svårt för att köra vagnen. Det är för jobbigt för magen. Det stod på ett papper jag fick att stomiopererade inte skulle klippa gräs de första 3 månaderna. Jag har funderat lite på varför då den kör av sig själv. Nu vet jag bättre. Den ska vändas och ibland måste man hålla fast den. Jag blir lite besviken då jag har svårt att göra sådan enkla saker som att köra kundvagn.

Jag har fortfarande ont men jag undrar om det inte är för att jag är mer aktiv. Jag ska ta bort en tablett till och se hur det blir. Jag är kanske för aktiv nu när jag tar tabletterna. Jag känner ju av magen då jag ska sträcka mig upp i skåpen och det gör jag ju ändå fast jag inte borde. Hade jag inte ätit all medicin så kanske jag skulle känna av det och inte göra så. Ska inte sluta imorgon då vi ska ha gäster men sen kanske.

Det har varit en bra dag idag och det känns bra. Imorgon ska jag nog rensa lite ogräs. Det kliar i fingrarna att får göra det. Det är så mycket ogräs så det syns direkt man rensat lite.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards