Alla inlägg den 10 augusti 2014

Av Carina - 10 augusti 2014 12:25

Det är nog både bra och dåligt med att det finns massa bär här. Det gör ju att jag är aktiv men ibland kanske lite väl mycket. Jag vet inte riktigt vad lagom är. Ändå har jag intalat mig själv att inte plocka blåbär denna gång. Skulle inte plocka så mycket alls men då man ser dessa röda bär hänga där i massor går det inte att låta bli. Jag har ju ätit massa värktabletter för att orka men det kanske är bra. Vi har varit ute på kvälls promenad två kvällar nu och det är i längsta laget för mig. Igår hade jag med mig pallen. Vi träffade norrmannen och pratade lite med honom medan vi plockade lite blåbär. Stora fina bär så även jag plockade lite. Vi gick sen vidare till hallonbusken jag hade sett innan på dagen. Oj, vilka hallon. Det var så att även Thomas fick bärplockarjäveln i sig!! Barnen hade dock lite bråttom hem till lördagsgodiset. Tänk att det kan dra så. Oavsett vad som är lördagsgodis är det viktigt. Nu hade Signe och jag köpt lite naturgodis som vi skulle äta. Men så mysigt det är vara här i paradiset och går på kvällspromenad med familjen. Barnen kan springa som de vill. Här kommer i princip inga bilar och det syns på långa vägar om de är på ingående. Det är tyst och lugnt och Elvira skrek. Jag ser berg, titta stora berget! Det var fjällen. Alla plockade lite bär, vissa bär hamnade bara i munnen och andra la dem i hinken. Det är inte så att jag skulle vilja bo här men jag njuter verkligen av tystnaden och lugnet då jag är här.

Men det är jobbigt den sista biten hem. Idag blir de ingen sådan promenad. Idag regnar det så då blir det mer vila. Det har gått dåligt för min man. Han skulle laga farfars bil men den ena saken han skulle sätta dit gick sönder så nu står farfars bil obrukbar tills vi fått en ny del. Nu är vi ute i ingenstans så det kan ta tid att få fram det. Har vi tur kan vi redan handla det imorgon men annars får vi vänta till tisdag eller i värsta fall onsdag. Så vi blir kvar här ett tag till. Vi åt lunch på balkongen till stugan. Det blev korv med bröd och vi satt där i skuggan på en filt. Det är ovanligt att det är så varmt i skuggan här men det var skönt att sitta där.

Vi har mycket bär plockade. Även till dagis men vi får inte plats med allt i frysen hemma. Här finns gott om bär, inget blåbärsår men vi har stort upptagningsområde. Synd att vi inte har någon med oss hit som också vill plocka bär för vi kommer att lämna kvar mycket oplockat. Farmor är lite förtvivlad och säger hela tiden nästa år då du kan plocka kan du plocka där och där. Så det är inte bar jag som lider av att jag inte kan plocka.

Man märker hur mycket man använder magen då man har ont i den och den är sönderskuren. Att skrika på barn gör ont. Det trodde jag inte. Nu när jag dessutom redan har ont så går det ännu sämre. Jag tog ingen värktablett i morse men får nog ta till lunch om jag ska kunna röra mig bra idag. Jag längtar så tills jag fått bort stomin.

Igår gjorde jag saft. Hade hittat ett recept hos farmor med hallon och persika. Nu hade vi bara två nektariner men vi hade i dem. Har inte smakat ännu men det blev bara 7dl så vi hinner kanske dricka upp dem innan vi åker hem.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards