Alla inlägg den 4 september 2014

Av Carina - 4 september 2014 22:35

Tog lite sovmorgon ändå idag. Jag orkade inte packa igår och ville inte heller gå upp och göra det hur tidigt som helst. Thomas väckte oss klockan åtta. Han sover numera ofta på soffan. Han fixar ett barn i sängen men två eller tre bli för mycket. Då går han och bäddar soffan istället. Det går ju bra nu när det är mörkt ute. Så även i natt då jag hade Signe och Elvira hos mig. Vi gick upp och åt frukost och packade klart. Jag hann även plantera lite blommor i krukor som vi ska ha vid entrén. Köpte blommorna i Bollnäs så det var hög tid att plantera dem. Nu hoppas jag det ser extra fint ut då vi kommer hem.

Vi åkte iväg vid halv elva och Thomas åkte till jobbet. Han hade jobbat lite innan vi gick upp också. Vi hämtade ett paket på posten. Har beställt böcker till Irma och Elvira som snart fyller år. Vi stannade i Strömsund och gick på Dollarstore. Det gillade tjejerna, de jublade i bilen. Det är billigt men blir ändå dyrt då man kommer till kassan. Vi handlade mat och så åt vi lunch i city. Barnen är helt otroligt duktiga då vi är ute. Det är lättare då jag har de själv, är Thomas med vet de att de kan göra mer bus. Det var många äldre damer och herrar som log fint då vi kom i vårt lilla följe.

Då vi kom fram fick vi fika. Jag packade upp det från bilen. Fick hjälp av farfar och även av barnen. Jag var inte pigg idag heller. Jag hade ont efter bilfärden. Glömde ta värktablett i förebyggande. Sitta still så länge är inte min starka sida. Jag försökte lägga mig och vila en stund men det kom små flickor hela tiden och störde mig. Jag känner att jag blir så arg, jag är så nära utbrott hela tiden. Tänkte igår på att jag klagar på att Thomas inte säger åt barnen. Då sa han att inte tyckte det behövdes säga till. Så är det säkert. Jag överreagerar hela tiden. Jag tycker att de är upp över mig hela tiden. Ofta vill de vara nära och kramas och pussas men ibland tycker jag det är för mycket. De skriker och tjoar och mitt huvudhåller ibland på att spricka. Så var det även idag, jag skulle bara vilja skrika och stänga in mig i ett tyst rum och få vila. Vila vilket inte är min starka sida. Jag får myror i kroppen så fort jag ligger för länge…

Imorgon är inte hemma, farfar ska till doktorn i Lycksele. Jag hoppas verkligen Thomas tar barnen. Jag orkar inte! Han är inte heller pigg så vi får väl se hur det blir.

Jag har varit duktig med kosten denna vecka. Jag har inte fikat förrän idag då farmor bjöd men jag tog bara en. Äter mindre portioner och inget godis. Hoppas verkligen det ger resultat. Nu ska jag gå och sova och hoppas att morgon dagen blir bättre!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards