Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Helg

Av Carina - 26 oktober 2014 23:15

Då var denna helg över. Visserligen visade sig solen äntligen efter att ha varit borta i flera veckor men då började det blåsa istället. Det blåser riktigt mycket ute nu ikväll. Idag har Thomas med hjälp av Signe tagit in det mesta utomhus. Kanske inte alla småsaker men möbler och grill är inne och en del leksaker. Jag kokte sylt på förmiddagen, det blev både drottningsylt och hjortronsylt. Vi behöver få mer luft i frysarna. På eftermiddagen åkte Thomas iväg med tjejerna på snöskoternsdag. De var iväg på två affärer och kollade skotrar. Han fråga om de ville ha en barnskoter. Signe sa nej men Elvira skrek JA!! Han skulle så gärna önska att de hade fått en sådan. Jag hade dessutom föreslagit att de skulle åka och fika efteråt och ha lite pappatid. Så det gjorde de och de var så nöjda. Signe har dessutom lärt sig cykla idag. Hon kan inte ta sig upp och av cykeln men då hon sitter på den går det bra. Vi har en cykel med en pinne bak som man kan hålla i. Hon vill bara att pappa går med henne, jag är inte alls betrodd. Idag sa hon: nu tycker jag bättre om pappa!

Under tiden de var bortta röjde jag undan i tvättstugan, igen… Det rummet suger till sig prylar, man slänger in mycket där då man kommer in. Allt som inte har någon plast hamnar där. Nu är det skinande rent igen! Även inne i skåpen. Har ju tagit bort skötbord och mycket annat som tillhör babyåldern. Nu har vi mössor, vantar och andra kläder där istället. Nu längtar jag bara tills vi tar bort byrån i hallen sätter upp hyllor. Så det blir bra där, eller i alla fall bättre. Vi skulle behöva bygga ut hallen.

Jag och tjejerna har skaffat oss en ny tradition. Jag tycker ju som jag tidigare berättat att Thomas bygger jämt. Håller vi oss borta kan han bygga i fred och jag behöver inte reta upp mig. Så nu åker jag och tjejerna och fikar någonstans varje helg. En win win situation. Igår åkte vi och beställde kakel till värmeskölden till köksspisen. Nu är ju den på plats men det finns lite grejer som ska fixas bland annat kaklen. Den kommer om 1½ vecka. Hoppas det blir bra. Vi fikade på Edenbos och jag tror flickorna tycker det är lika mysigt som jag. Vi handlade på vägen hem och våra barn var lite speedade.

På fredagen var vi på AW hos grannarna. De hade bjudit in kafferepsgänget kan man säga. Vi var nästan 20 vuxna och 10 barn och de var mycket trevligt. Vi skulle vara där klockan sex och jag tänkte att vi kasnke kan stanna en timme eller så men vi gick hem halv tio. Då höll Irma på att somna i soffan men Elvira ville inte hem. Det var en kul kväll men det var väl därför som de var så speedade dagen efter. Så Irma fick sitta i vagnen på affären.

Imorgon ska jag börja jobba. Det känns bra. Jag borde ha gått och lagt mig för längesen men känner mig pigg. Imorgon kan jag inte gå och lägga mig då de andra har åkt till dagis för jag ska vara på jobbet kl. 9. Annars kommer jag nog att jobba mest eftermiddagar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Carina - 5 februari 2022 16:42

Undra om jag skulle ta och uppta mitt bloggande igen. Jag har varit på gång några gånger men har inte kommit till skott. Tror att jag skulle må bättre av att skriva av mig här. Nu har det gått några år och vi har fått stora barn. Signe blir snart 1...

Av Carina - 3 april 2017 21:44

Ibland blir man extra glad över sina barn. Vi har ju ingen alls problematik med skärmtid i vår familj, förutom för mamman då… De kollar ju så klart på tv men använder inte varken telefon eller dator. Istället är våra barn gärna ute. Nu när det...

Av Carina - 2 april 2017 21:09

Imorgon ska jag på mammografi. Fy och usch, inte för att det är obehagligt utan för att jag är rädd. Jag är ju sällan sjuk knappt ens förkyld, fast jag har fått en släng nu för ovanlighetens skull. Har inga sjukdagar, knappt vab heller för den delen....

Av Carina - 21 mars 2017 22:00

Tänk att det är 9 år sen du föddes Gabriel, vårt efterlängtade barn. Jag hade längtat efter barn i många år och nu så äntligen skulle jag bli mamma och få mitt efterlängtade barn. Det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig, jag fick mitt efterlängt...

Av Carina - 14 mars 2017 22:00

Det blev inte som jag tänkt mig men det blev bra ändå Nu har vi haft en veckas sportlov. Signes första sportlov och vi andra fick hänga på. Vi har ju alltid varit beredda, trodde vi, på att Thomas skulle kunna få jobb och att våra lov skulle gå om ...

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards