Alla inlägg den 8 januari 2015

Av Carina - 8 januari 2015 23:12

                   

Av Carina - 8 januari 2015 22:48

Igår hade vi kvällsåkning på längdskidor. Här i norr blir det mörkt fort och efter middagen gick vi ut. Barnen hade pannlampor på och så har vi köpt skidor hit som vi premiär åkte på. De kostade 500 kr men reades ut för 99 kr förra våren så vi slog till. De passar Signe men är för stora för Irma och Elvira men vem bryr sig? Barnen åkte och var glada. Det var inte så lätt åkt då det kommit snö, men de kämpade på. Det är kul att barnen tycker det är kul att vara ute och vara lite frilufsare.

Idag snöade då vi vaknade. Elvira var vaken flera timmar i natt så jag var helt slut i morse. Så vi var inne på förmiddagen och latade oss. Thomas klagade på att jag aldrig är riktigt pigg. Så är det kanske. Jag tycker inte att jag är så trött men jag har kanske vant mig. Jag har ju lovat mig själv att komma igång med att röra mig men det är tungsamt. Jag har ingen ork att ta i tu med det. Jag var igång men så började jag jobba och blev helt slut. Nu är jag piggare igen men i december hann jag inget och nu har hela familjen varit hemma och hittat på saker. På tisdag börjar jag jobba och barnen på dagis och då ska jag försöka röra mer på mig. Anna och jag har bestämt skridskodejt på campus någon lunch. Jag ska ju börja jobba halvtid i februari och då kommer väl min energi ta slut igen…

Vi åt lunch hemma men sen åkte vi iväg med skotern och hälsade på norrmannen och hans mamma längre upp i byn. Vi fick lite fika och sen åkte vi iväg och träffade farmor och farfar. Farfar hade skottat upp gången upp till Astrid och Magnus. Där åkte vi snowracer och fikade igen med dem. Signe ville åka skidor men det var för brant tyckte hon. Därefter gick vi hem till farmor och lekte. Efter middagen var det dags för lite kvällskidåkning igen… det har kommit en dm snö idag och farfar ha plogat. Så det var bättre före.

Barnen har skaffat sig en ny tradition. Då vi kommer hem från farmor så vill de ha frukt i en skål och titta på tv. Vi har också börjat spela spel eller bygga pussel. Igår blev det pussel och idag spelade vi Pinguspelet på förmiddagen och domino nu på kvällen. Det var från 5 år men undra just varför? Det fungerade ju bra för Irma, Elvira har inte samma koncentration. Det är kul att göra lite familjeaktiviteter i det lilla också. Det känns inte som att vi har tid med det i vanliga fall fast vi säkert har det om vi verkligen vill. Vi har köpt några spel och pussel under hösten som vi ska börja använda mer. Barnen tycker det är kul att vi gör det tillsammans.

Imorgon ska det bli fint väder och så skall det bli kallare. Så vi ska iväg tidigare imorgon och åka upp på fjället och äta lunch. Vi hade redan bestämt oss för fläskpannkaka idag men jag orkade inte. Nu blir det imorgon istället. Irma sa nu ikväll, ska vi åka skoter imorgon och äta korv. Nja, kanske inte korv med åka skoter. Nu ska jag gå och sova och hoppas Elvira sover i natt…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards