Alla inlägg den 11 januari 2015

Av Carina - 11 januari 2015 22:29

Natten var ovanligt bra, Elvira vaknade kröp upp till mig och somnade om. Hon vaknade däremot klockan sju och sa: Mamma nu är det morgon!!  Vi gick upp, dock inte klockan sju men efter frukost skickade vi in barnen till farmor. Därefter packade jag. Det tog lite tid, jag går lite på lågvarv och det går långsamt. Laddade över bilder till vår externa hårddisk och det visade sig att blev full!! Så nu måste vi köpa en till. Vi har den som backup till den vi har hemma om något skulle hända. Kollade lite på skidor fast jag städade och packade.

Efter lunchen åkte vi. Vi brukar dricka lite kaffe innan men nu ville vi helst komma hem innan det blev mörkt. Vi hade ju hört om stormen Egon söderut och visste inte hur långt han gått upp i landet. Det hade visserligen snöat lite här hemma men inte så mycket som det gjort i Bollnäs. Vi fikade medhavd fika i Strömsund. Ville fika på ett fik i Hoting men de hade stängt. Handlade lite på Ica innan vi åkte hem.

Oj, så kallt det var hemma. Det var -15 grader ute och oeldat hemma på flera dagar. Satte igång både kakelugnen och köksspisen för att få upp värmen. Barnen verkar inte bry sig för de klädde av sig då de kom hem. Vi hann äta mat i tid och det kändes bra. Barnen kollade Bolibompa och sen skulle de lägga sig. Elvira är så rädd så Signe erbjöd sig att hon kunde få sova hos henne. Det fungerar ju bra i stugan att de sover ihop men det gjorde det inte här. Då kom Irma ner och kände sig ensam. Nu är klockan kvart över tio och Irma har precis somnat men Elvira är fortfarande vaken. Signe somnade kanske för en kvar sen…

Vi har köpt en bil, en orange. Jag är så glad över att det är över för Thomas blir lite för mycket då han ska göra något så specifikt som att köpa en bil. vi får ha Volvon kvar till sista februari men nu lämnar vi den en månad tidigare. Så nu kan vi börja prata om något annat än bilar. Så det blir en utflykt till Sundsvall i helgen. Det blev ju fint i stugan med den nya klädseln till soffan. Däremot så passade inte kuddarna alls in, så jag ska handla tyg på Ikea och sy nya.

Signe ska ju börja på skidskola och jag kollade om Irma och Elvira också skulle kunna gå men det tyckte hon inte. Däremot erbjöd hon sig att dela ut lite knep och så kunde vi åka med dem själva då Signe är i skolan. Det ska bli kul, nu har de ju snöat och ska komma ännu mer snö så då kan de väl öppna backen. Vi trodde att det var minst 5 mil dit men det var knappt 4 så det gladde lite.

Jag berättade för Thomas då vi åkte hem att jag inte mår bra. Han förstod det då jag grät häromkvällen och jag sa att kommer inte att göra mycket i veckan. Jag ska ju börja jobba på tisdag och de kommer att bli jobbigt. Så på onsdag kommer jag nog att ligga plant hela dagen. Det är en av vår få långa stunder där vi kan prata med varandra. Det tar ju drygt tre timmar att åka och sen stannar vi alltid minst en gång på vägen för att äta, fika eller gå på toa.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards