Alla inlägg den 12 januari 2015

Av Carina - 12 januari 2015 22:58

Sista dagen i frihet! Imorgon börjar jag jobba och barnen ska till förskolan. Chefen ringde och undrade hur jag skulle ha det i vår. Hur mycket jag tänkte jobba. Nu kan ju inte jag bestämma det själv men skulle jag få det så skulle jag börja jobba 50 % i februari. Jag väntar ju på en kallelse till sjukhuset. Ska på återbesök i januari. Jag har ju skjutit upp operationen av stomin för jag vill ha en lugn och skön vinter. Så förhoppningsvis kan jag jobba 50 % tills jag blir opereras igen efter påsk. Jag vill gärna bli pigg efter operationen så jag kan åka och fira mamma då hon fyller jämt i början av juni. Samtidigt vill jag ha så mycket vinter som möjligt innan jag blir liggandes under kniven.

Pratade sen med en kollega. Vi pratade lite om jobbet, hon vill vara tjänstledig och chefen tänkte kanske att jag kunde ta det men då ska man jobba heltid. Vi pratade även om annat naturligtvis. Då jag lagt på luren till henne ringde min kollega i Torvalla. De blev mycket jobb i förmiddags.  Det verkade som jag var välkommen tillbaka!

Jag och barnen åkte till kyrkis på förmiddagen. Det var kallt och snöade, härligt! Det var inte många barn där, trodde det var stängt först. Barnen hann pyssla lite fast vi kom lite försent. Vi åt lite lunch där och sen åkte vi till stan. Hämtade bara upp Thomas först. Shoppade lite på rea, bytte lite paket och fikade. Signe fick ett par riktiga längdskidor och skor, hon är så glad för att åka skidor och är duktig på det. Hittade ytterligare ett långt nattlinne och lite mer på Polarn och Pyret. Jag gillar den affären.  Min jag pratade med idag och jag pratade om att shoppa och att man skulle kunna handla mycket mindre. Då åkte jag raka vägen in till stan och tömde kontona…

Vi hämtade lite paket på hemvägen. Har man stomi så får man stora paket då man beställer från apoteket. Denna gång hade jag ändå inte beställt några påsar för de hade jag redan fått. Behövde nya tätningsringar. Fick prova en ny sort som jag gillade mycket mer. Jag har börjat fått lite rött igen under stomin. Nu har jag hemliga grejer här hemma som man inte får använda så mycket, kanske inte alls utan ordination men jag tog lite idag. Jag har ju haft den gamla tätningsringen nu en vecka eller två och det blir förhoppningsvis bättre då jag börjar med den nya som jag gör idag.

Vi har börjat en ny rutin i hemmet. Vi har delat upp matlagnings och inköps rutinerna. Vi har två veckor var då vi gör matsedel och inköpslista. Det är sen upp till den som är ansvarig och se till att det blir handlat och lagat och får delegera ut uppgifterna om man vill. Jag är så trött på att vara hushållerska. Vi har ju Linas matkasse varannan vecka så den veckan är enkel. Jag hoppas verkligen på den rutinen och hoppas det underlättar för mig.

Barnen somnade ganska bra efter badet idag. De ska upp tidigt imorgon stackarna, ja även jag!! Det är så kallt här hemma och vi håller på att elda ikapp. Då vi var borta var det kallt och huset blev nerkylt. Idag har det mest snöat hela tiden. Nu har det slutat tror jag men det har nog kommit 1-2 dm och det är ju härligt. Snart har vi kanske också en halv meter…

Nu får vi se hur morgondagen går. Jag kommer säkerligen vara halvdöd imorgon kväll men så får det väl bli. Hoppas bara på en lugn start.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards