Alla inlägg den 20 januari 2015

Av Carina - 20 januari 2015 23:08

Det blev ju inte så mycket gjort igår då jag inte vaknade förrän klockan 10, men jag behövde nog det. Vi får ju inte sova någon natt ostörda. Elvira kommer nästan alltid och kommer inte hon kommer någon annan. Ibland kommer två tjejer och då flyttar Thomas ut på madrassen eller lägger sig i Signes säng. Jag får alltid ligga kvar med trängandes tjejer, underbart men man blir ju inte piggare… Nu fick jag sova helt själv i tre timmar.

Jag bäddade rent till barnen. De fick bestämma själva och var så nöjda. De var riktigt stolta över sina sängar. Signe kände sig så stor över att ha fått nytt täcke och kudde. Tänk att så lite kan göra så mycket. Jag hann inte så mycket mer förutom att tvätta alla sängkläder.

Thomas lagade en ny sorts LCHF fiskgratäng. Signe petade bara i den men Irma och Elvira åt med god aptit. Så gjorde jag, det var med blomkålsmos och det gillar jag.  Det kommer att bli lite LCHF mat nu när Thomas planerar maten varannan vecka. Imorgon ska jag få laga någon kyckling men ska göra pasta till barnen för de gillar inte mozzarella men det gör jag. De provade förra veckan!

Efter maten åkte jag iväg till dagis för styrelsemöte. Jag har suttit i den styrelsen i mer än 4 år. Jag undrar när jag får hoppa av. En del av mig vill gärna sitta kvar och bestämma men samtidigt så tar det mycket tid och det skulle vara skönt att slippa. Jag har ju fått igenom att vi har blivit KRAV certifierade och det känner jag mig otroligt nöjd med. Skaffar vi nu en minibuss så barn från fastlandet kan få skjuts skulle jag vara helnöjd. För en gång skull så jag till att sluta mötet lagom till en färja. Satte klockan. Annars brukar jag upptäcka att färjan precis gått då mötet slutat.

Idag satte jag min man som väckarklocka. Då han lämnat barnen går han och tränar och sen väcker han mig till frukost. Idag passade jag på att sy. Jag har kommit igång med att sy och det är lugnande. Jag håller på med kungamantlar till tjejerna och har gjort det i minst ett år men nu är det nära. Jag fixade matsäck och sen åkte jag iväg till stan. Skulle träffa Anna och köra skridskor på lunchen. De spolar en bana där uppe som vi åkte på. Det blev sju varv och 30 minuter så det kändes bra. jag får ont i ena benet, där jag har haft problem sen Irma och Elvira föddes. Har lite ont i axeln sen skidåkningen men det känns bra att göra något som är roligt och nyttigt samtidigt. Jag sökte lite igår på motion på recept. Jag skulle behöva det. Jag vill börja jobba 50 % men sen vill jag verkligen komma igång och träna eller röra på mig. Jag skulle behöva vara i bättre form inför denna operation än vad jag var inför den första. Det är inte så svårt men jag ligger nog på samma läge nu som då. Jag var igång med promenader men så började jag jobba och var helt slut. Har sen haft svårt för att komma igång igen, men nu hoppas jag på att det vänder.

Jobbade en stund på eftermiddagen och sen var jag på föräldrar utbildningen ABC. Det är fyra gånger och det var första gången idag. vi var 10 mammor och pappor och tänkte utbilda oss. Första avsnittet hette Visa Kärlek. Jag är ju medveten om att jag inte är perfekt men efter första tillfället känns de som att jag är en riktig bra förälder. Jag ser mina barn och jag visar dem mycket kärlek. Jag ger dem mer beröm än bannor. Däremot när tålamodet försvinner blir jag en urusel mamma men det är väl inte ovanligt. Fördelen är ju att jag är medveten om det. Det kändes ändå som en bra utbildning, man får ju dryfta lite med andra föräldrar. Det som var roligt var att det var fler tvillingföräldrar. Det är inte ofta jag träffar på dem. Man får så många tankar i huvudet efter en sådan utbildning. Nu har vi fått en hemläxa och det är att ta fram det positiva i olika situationer. Jag har valt matsituationen och då vi är ute. Att ha fokus på det som fungerar! Lägga mer uppmärksamhet på de som äter maten eller som provar. När vi är ute ska de som vill vara ute och är glada få mer uppmärksamhet en den eller de som gnäller hela tiden. Det ska bli spännande att se vad det leder till om man orkar…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards