Alla inlägg den 24 januari 2015

Av Carina - 24 januari 2015 22:26

I morse fick vi ställa klockan. Det var dags för skidskola. Thomas var visserligen uppe långt innan. Både Irma och Elvira kom till oss och är det mer än ett barn som kommer så flyttar han ut i vardagsrummet. Själv sover jag gott mellan två fina tjejer. Så när han väckte oss var skidorna inpackade i bilen utan att behöva använda takboxen.

Det blev en tidig frukost och sen blev det till att fixa matsäck och packa. Alla barn ska kläs och konstigt nog är det bara Irma som klara det själv. Ibland kan Signe också men inte alltid. Elvira klär aldrig på sig. Det är rätt så mycket som ska fixas när man åker iväg så här.

Vi hade kollat upp att det skulle ta ca 30 minuter att köra dig och vi hade planer på att komma iväg före nio. Nu kom vi iväg ganska precis nio så det kändes bra. vi kom i god tid och Signe fick installera sig först. Vi fick vänta ett tag innan alla var på plats och det kunde komma igång. Vi är i Persåsen och åker och det är en klubb som är helt ideell. Alla som jobbar där jobbar gratis och nu var det ett helt gäng som skulle hjälpa till med skidskolan. En som var huvudledare och sen var det kanske 8-10 killar och tjejer till från 12 år och uppåt tror jag.

De började med en uppvärmningsövning och sen fick de ta på skidorna. Jag och Elvira gick och tog på oss pjäxor för vi ville också åka. Irma ville först inte åka för hon ville åka skridskor. Signe fick gå upp i backen och lära sig Kalle Anka steg. De blev dragna upp i en lift pinne så de fick känna på det. Thomas fick hjälpa till och dra Signe så åkte hon ner en bit själv. Hon blev ledsen helt utan anledning men efteråt sa hon att hon längtade efter mamma. Dock dög det bra med att pappa hjälpte henne.

Jag och Elvira åkte några åk. Irma kom sen på att hon också ville åka och då bytte jag barn. Det är tungt att köra med barn. De hänger mest på en och ryggen tycker inte om det. Jag har ont i ländryggen nu… är för dåligt tränad kan man säga. Irma var så nöjd, först ville hon inte åka liften men då vi väl kom upp med den jublade hon och ville åka mera lift. Efter ett åk med henne var jag helt slut. Kom på att jag kunde hålla henne i händerna och då hängde hon inte utan då gick det riktigt bra. sista åket jag och Elvira skulle åka tappade hon båda skidorna i liften precis så vi startat. Då blev hon lite rädd och ville inte åka mer. Jag var helt slut så det gjorde inget.   

Signe var duktig i skidskolan. Hon fick åka lift själv och fick åka själv i backen. De hade sagt att hon hade starka ben och var stabil i kroppen. Det kanske har gjort nytta att hon fått prova innan. Hon var dessutom duktig på att säga vad hon hette och att hon godtog alla ledarna. Hon var så stolt över sig själv. Hon pratade resten av dagen om slalomskolan, som hon kallar det.

Vi åt lunch där i värmestugan och det var skönt att få vila barnen. Då vi kom hem fikade vi och sen gick jag och Thomas ut i garaget. Vi rensade ut lite saker och fick upp de i garderoben på loftet. Fast vi inte tagit upp så mycket men ändå känns det mycket luftigare i garaget. Jag hoppas vi kan flytta upp lite till imorgon.

Vi åt tacos till middag och det var första gången alla tjejer åt tacos på ”rätt” sätt. All stoppa maten i brödet och åt som man brukar göra. Vi hade ätit efterrätten redan på eftermiddagen. Vi har ju massa glass så det blev glass idag. Barnen kollade på tv och vi skrapade trisslottor. Oj, vilken otrolig vinst, 90 kr… jag undrar när det händer. Vi skulle kunna tänka oss några miljoner eller så! Barnen somnade gott och imorgon är det än ny dag i backen som väntar!!

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14 15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards