Alla inlägg den 27 april 2015

Av Carina - 27 april 2015 21:05

Nu har jag jobbat sista dagen innan operationen, hoppas jag…

Så vi firade idag igen men fika. Jag skulle kanske opereras oftare. Det känns konstigt då man vet att man ska vara borta en längre tid och avsluta. Man vill inte börja nya projekt som inte jag kommer att kunna dra i land. Nu har jag fått en vikarie och det kändes bra. Nu har jag lämnat över lite till henne och hoppas det blir bra. Jag känner mig inte alls orolig. Jag är inte så oumbärlig.

Det finns hur mycket som helst att göra här hemma men jag orkar inte. Jag har ju fått en förkylning… den vill jag inte ha kvar. Det skulle inte vara kul att få ställa in operationen av den anledningen. Så jag vilade lite då jag kom hem och drack citron och honungsvatten och hoppas på det bästa. Elvira är också snorig så vi har väl fått det av varandra.

Det är lite spännande ändå hur det ska bli efter denna operation. Jag känner på mig att det blir bättre. Det kan helt enkelt inte bli sämre. Jag trodde att denna tid skulle vara den bästa. Det hade varit bättre om det varit en vecka eller två tidigare. Nu vill jag helst vara ute i trädgården hela dagarna. I lördags regnade det hela dagen men igår sken solen. Nu är två rabatter krattade och ogräsfria. Jag skulle vilja flytta en del av växterna men det får jag nog vänta lite med. Det är ju trots allt nog lite tjäle kvar i marken.

Jag har så många idéer för trädgården. Förra sommaren gick och jag kunde inte göra så mycket åt det. Thomas hjälpte till en del men han är inte intresserad och därmed gör han bara precis det han var tvungen till. Nu ska jag ligga på altanen och leda honom i trädgårdsarbetet. Min mamma har alltid hängt mycket i trädgården och jag blev ”tvingad” att hjälpa till. Nu är jag lika glad för trädgård som hon och jag tror Signe börja känna likadant. Hon önskade sig växter i födelsedagspresent. Så hon har fått pengar av mormor och vill köpa en buske för. Vi får även vänta med det tills det blir lite varmare.

Vi odlar även inne. Vi har satt tomater, kryddor, smultron och blommor. Idag satte vi blomkål, vitkål och broccoli. Sen bli det en massa annat i landet. Jag hoppas mycket på vårt jordgubbsland som är så mycket större och i år är plantorna också större. Det ska rensas och jag hoppas nästan på att det får bli Thomas uppgift…

Thomas har krattat ut sanden vi köpte till grönsakslandet. Det var visst lite tjäle kvar i mitten men till helgen kan han kanske plöja ner det med jordfräsen. Vi ska köpa sätt potatis imorgon och sätta det i hinkar. Brukar göra det innan midsommar och ha i garaget i början innan nattfrosten gett med sig. I morse var det nästan 5 minusgrader!! Så får vi potatis till midsommar. Vi kan även sätta lök och potatis och fröer fast det blir frost, det bara tar lite längre tid innan det börja växa.

Jag ville ta ut grillen igår men Thomas tycker att det ska bli lite varmare först. Vissa dagar är det nästan som sommar och andra är det vinter. Barnen tror att det är sommar så fort solen skiner och vill inte ha kläder på sig.

Kvällarna är så ljusa nu det är ljust då man lägger sig och ljust då man vaknar. Det är ju inte helt ljust på kvällen men snart nog är det inte mörkt alls längre. Det tycker jag är toppen. Lika mycket som jag gillar att det är mörkt på vintern så man får tända ljus och mysa vid brasan. Det ända som är dåligt med ljuset är att man inte vill lägga sig.

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards