Alla inlägg den 28 april 2015

Av Carina - 28 april 2015 23:19

Undra just om det blir någon operation imorgon?!

Jag känner mig orolig. Inte för att det inte blir av utan för att jag ska opereras. Dödsångesten gör sig påmind… det kan ju gå fel. Förra gången var jag rädd för vad de skulle hitta och att de bara skulle sy ihop mig igen och säga att det var försent. Nu är jag rädd för att det ska hända något oväntat. Troligen kommer de inte att hitta något annat för det är ju inte där och opererar som skiten kan vara. Nu är de i tunntarmen och härjar.

Jag har ju redan packat väskan till hälften åtminstone. Jag har tagit av alla mina smycken och nagellacken. Man känner sig så naken utan örhänge, ringar och halsband. Får vänja mig ett tag. Jag ska ju även ta av linserna och ha glasögon.

Jag tänkte hinna så mycket innan operationen men jag har väl mest hunnit röra till det mer istället. Tänkte plocka iordning och sen blev det lite jobbigt i slutet och jag hann inte klart. Det blev ju så fint väder så man vill inte vara inne. Jag har varit lite krasslig och inte orkat vara ute och promenerat men idag tog jag och Thomas en liten tur för det var så fint väder men gick i sakta gemak hand i hand. Vi hann med lite fika också på altanen efteråt.

Jag hade tänkt vila mig i form idag men så blev det inte. Jag har gjort i ordning ute i uterummet och satt de sista fröerna. Nu odlar vi tomater, aster, doroteablommor, solrosor, smultron, basilika, rosmarin, ruccula, blomkål, vitkål och broccoli. Det ska bli spännande att de resultatet då jag kommer hem igen. Jag har rensat upp påsar som stått framme och varit i skrubben och härjat. För en gång skulle är det tomma hyllor där nu.

Jag vet att thomas inte riktigt håller med mig för det är fortfarande kaos och ouppackade lådor som jag slängt ner saker i men jag tycker jag ser en ljusning i tunneln. Vi börjar få fler och fler saker på rätt plats. Jag längtar så efter att få röja ut i vårt förråd i garaget och fixa till där. Det är mycket som ska bort och jag vill ha upp fina hyllor till mina trädgårdsredskap.

Vi har diskuterat att köpa ett växthus i sommar. Jag längtar redan, men först ska jag bli pås lös!!


De sista dagarna har jag börjat nedräkning igen men det är först nu på kvällskvisten som det känns mer verkligt. Förhoppningsvis har jag bytt sista stomipåse nu! Imorgon tar väl någon sköterska bort den då jag är sövd. Jag upptäckte idag att jag inte ringt och ombokat tiden på mammografin. Men den hinner jag med. Jag ska vara på kirurgslussen klockan 10 och på mammografin klockan 9 så jag hinner både och. Jag ska ju bara upp och duscha imorgon och packa det sista.

Känslan av att de kommer att ringa igen försvinner inte. Jag litar inte ett dugg på dem. Skulle de ställa in får de sjukskriva mig tills de hittar en ny tid. Det är jobbigt att ställa in sig på operation hela tiden. Jag upptäckte förra gången hur mycket man laddar för operationen. Det var som att dra undan marken på mig då de ringde och ställde in. Så jag har inte laddat lika mycket denna gång tror jag! Däremot känner jag mer rädsla denna gång än förra. Jag vet inte varför men jag känner mig inte så lugn. Är nog även lite orolig för hur det ska bli efteråt. Vi borde haft städat bättre och att farmor och farfar kommer och jag kan inte fixa till det här hemma innan. Jag hoppas mest på att jag är hemma innan de kommer.

Nu läste jag att man inte fick använda sig av halstabletter efter midnatt och det undrar jag hur det ska bli. Jag som lever på halstabletter nattetid. Jag undrar just om jag borde gå och lägga mig och sova…

Presentation

Fråga mig

6 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards